|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Peppy!
|
Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?
Ah! Vi er to! Jeg kan ikke fordra prosecco, jeg er supersær på boblevin. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
intro
|
Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?Jeg hadde champagne, men rørte den ei.
|
|
|
|
#103 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?Lite champagne å spore på fellesfrokosten med korpset etter flaggheising gitt.
|
|
|
#104 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?Ikke noe champagne-frokost her heller. Men jeg tok et glass rosévin hos mamma etter barnetoget. Ikke noe mer enn det. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?Fasiten ble endel glass på kvelden. Men jeg hadde barnefri og var med venner på byen. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Ha-ha, nå lo jeg høyt! |
|
|
|
|
|
#108 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?Her ble fasiten ett glass vin kl 23. Vi (som henger ikke har noen å henge med etter barnetog og skolearrangement) syns at 17.mai er en fin dag å dra på tur - og siden det var skolefri dagen etter, dro vi 8-åringen med på en topp, og var ikke hjemme før 23.
|
|
|
#110 |
|
intro
|
Ja, hvis det var håp om at litt alkohol kunne løfte dagen bittelitt, men jeg tror ikke den står til å redde.
|
|
|
|
#111 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?Vi hadde siste året med barn i toget, så nå gleder vi oss til champagnefrokoster og muligens reiser utenlands på 17 mai!
|
|
|
#112 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Går ikke ungdomsskolene i tog?
|
|
|
#113 |
|
lettere utlada
|
Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?Ingen alkyhyler her.
|
|
|
#115 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?Det som er morsomt å observere når det gjelder ungdomsskoler i tog er at det ofte er noe tynt blant åttendeklassingene, mens blant niendeklassinger er det et voldsomt oppmøte av alle de nykonfirmerte/snartkonfirmerte, som er ute og viser fram sine flunkende nye bunader og dresser. Tror det var sikkert dobbelt så mange niende- som åttendeklassinger i alle ungdomsskolene jeg observerte på torsdag. En god del tiendeklassinger også. Tydelig at det blir mye mer stas å gå i tog når man har fått ny bunad.
|
|
|
#116 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Det er frivillig, ikke mange som går. En lærer hadde klart å få en klasse på 10 trinnet til å gå i år.
|
|
|
#117 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?I min bydel er det to ungdomsskoler, var mange ungdom i toget fra begge skolene, men jeg tror det er frivillig.
|
|
|
#118 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?Det er jo frivillig for barneskoleelever også - det er vel ingen som kan tvinge dem til å gå i tog så lenge de ikke får avspasere fridagen en annen gang. Så sånn sett burde det ikke være noen forskjell på barne- og ungdomsskoleelevene. Det handler vel mer om hva skolene signaliserer at de ønsker/forventer. Her i byen er det vanlig at ungdomsskolene stiller mannsterke opp.
|
|
|
#119 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?Her er det også frivillig. Usikker på hvor mange fra ungdomsskolen som gikk i år. Mine unger får velge selv, så i år gikk den ene , men ikke den andre.
|
|
|
|
#120 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Her var det satt opp premiereing; leksefri uke dersom 80% eller flere stilte i toget. Det var veldig bra oppmøte fra flere av ungdomsskolene i år |
|
|
|
![]() |
|
|