Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker du om eggdonasjon da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-18, 19:17   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om eggdonasjon da?

Hva tenker dere om finansiering? Får ikke ristet eggene ut i en kopp...

Gammel 07-04-18, 19:21   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Den biten har jeg ikke tenkt så mye på, men jeg synes ikke nødvendigvis det skal være gratis. Det bør i alle fall være en egenandel og så bør det settes et tak på hvor mange ganger man kan få satt inn egg, slik som ved IVF.

Gammel 07-04-18, 19:26   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen spesielle etiske motforestillinger, men i et Norge der man ikke har råd til livsforlengende kreftmedisin, eller der foreldre med svært pleietrengende barn må betale for pass og stell av egen lomme, er ikke jeg for at velferdskassen skal finansiere drømmen om et eget barn, spesielt ikke for 40-åringer som burde fått barn for lenge siden. (Eller at asylbarn blir sendt tilbake fordi man ikke har råd til å ha dem, men vi tar oss råd til å lage våre egne, hvite barn..., for å sette det litt på spissen.)
Denne type medisinsk behandling bør i det minste ha en meget solid egenandel, kjenner jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 19:28   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er for eggdonasjon, men jeg syns ikke staten skal betale nødvendigvis. Grunnen til at jeg tenker det er at det ikke er livsnødvendig og vi har bare «så mye» penger til helsevesen. Bare i det siste har det vært sakerom kreftmedisin som er «for dyr», Spinrasa til syke små barn og nå sist en potensiell ALS medisin... og vi/noen må velge.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.