|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tenker du om eggdonasjon da?
Den biten har jeg ikke tenkt så mye på, men jeg synes ikke nødvendigvis det skal være gratis. Det bør i alle fall være en egenandel og så bør det settes et tak på hvor mange ganger man kan få satt inn egg, slik som ved IVF.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ingen spesielle etiske motforestillinger, men i et Norge der man ikke har råd til livsforlengende kreftmedisin, eller der foreldre med svært pleietrengende barn må betale for pass og stell av egen lomme, er ikke jeg for at velferdskassen skal finansiere drømmen om et eget barn, spesielt ikke for 40-åringer som burde fått barn for lenge siden. (Eller at asylbarn blir sendt tilbake fordi man ikke har råd til å ha dem, men vi tar oss råd til å lage våre egne, hvite barn..., for å sette det litt på spissen.) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ute på tur
|
Jeg er for eggdonasjon, men jeg syns ikke staten skal betale nødvendigvis. Grunnen til at jeg tenker det er at det ikke er livsnødvendig og vi har bare «så mye» penger til helsevesen. Bare i det siste har det vært sakerom kreftmedisin som er «for dyr», Spinrasa til syke små barn og nå sist en potensiell ALS medisin... og vi/noen må velge.
|
![]() |
|
|