Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd narkotika?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du prøvd narkotika?
Ja, det har jeg, men kommer aldri til å prøve igjen 63 24,61%
Nei, har aldri prøvd og kommer aldri til å gjøre det 150 58,59%
Nei, har ikke prøvd, men har hatt god lyst noen ganger 2 0,78%
Ja, bruker stoff pr dags dato 1 0,39%
Ja, jeg har prøvd, vet ikke om jeg vil prøve igjen 30 11,72%
Nei, jeg har aldri prøvd, vet ikke om jeg vil prøve en gang i framtida 10 3,91%
Deltakere: 256. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-07, 18:59   #101
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ja ikke vet jeg hva som er mest skadelig for kroppen, å ta seg en joint av og til eller å røyke 40 prince om dagen, og drikke seg driiiiitings på hjemmebrent hver helg.

Uten å ha allverdens greie på hasj så er ikke jeg i tvil ihvertfall! Men holder meg unna hasjen likevel jeg, da

Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 19:15   #102
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Jeg har aldri prøvd og er vel ganske sikker på at jeg aldri kommer til å gjøre det heller.

Samme her.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 19:27   #103
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Aldri prøvd, aldri hatt lyst til å prøve, kommer aldri til å prøve.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 19:44   #104
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Uten å ha allverdens greie på hasj så er ikke jeg i tvil ihvertfall! Men holder meg unna hasjen likevel jeg, da

Nå skal ikke jeg komme inn å forherlige noe som helst... Men de fleste "forståsegpåere" er enig om at hvis alkoholen hadde blitt introdusert i dag så hadde den sannsynligvis blitt forbudt og regnet som et ganska farlig rusmiddel. Spesielt spit.

Mange blir veldig aggresive av alkohol, så det er ganske farlig for andre enn en selv. Det er ikke uvanlig at drap og vold blir utført i alkoholrus. I tillegg er det fult mulig å ta en overdose og dø av det.

Til sammenligning er det vel omtrent umulig å ta en overdose av hasj, og man er ikke tilfare for noen andre enn seg selv. (men sunt er det nok ikke uansett)

Personlig synes jeg det er greiest å holde seg unna all rus. Men det blir litt rart når folk aksepterer hjemmebrent, men synes hasj er for "svake mennesker"...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 19:47   #105
Frantzen
Passiv

Standard

Anuk: mulig jeg var litt uklar, men jeg mente som deg at hasj er å foretrekke av de to. Men begge er likevel "onder" i mine øyne, da...

Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 20:08   #106
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Har royka mariuana (staves det slik?) en gang, det ga meg ingen ting så det har jeg ikke provd igjen. Vips var mitt mote med narkotika over.

Ja, sånn var det for meg og (måtte prøve det et par ganger, bare for å være sikker). Merket overhodet ingen ting utenom at jeg ble litt trøtt.
Er temmelig fjern av meg uten å røyke noe som helst, så kanskje noe av forklaringen ligger der. Føler ikke noe behov for å prøve noen form for narkotika nå som jeg har blitt voksen, nei...

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 22:13   #107
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Anuk: mulig jeg var litt uklar, men jeg mente som deg at hasj er å foretrekke av de to. Men begge er likevel "onder" i mine øyne, da...

Nei, rus er ikke å anbefale uansett!

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 00:49   #108
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Har aldri prøvd narkotika og har ikke lyst til å prøve heller.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 02:41   #109
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri prøvd og det frister ikke. Men jeg klarer ikke være kategorisk nok på å si at det ALDRI ALDRI ALDRI kommer til å skje. Men jeg tviler sterkt. Har ikke behovet lissom.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 23:32   #110
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg var selskaps-hasj- og cannabisryger i første omgang studietid. I Nederland trenger man ikke å vanke i rusmiljøet for å få tak i lettere narkotika, det er (var ?) bare å gå på kafé merket med hempblad. Min bror og jeg har moret os veldig.

Nå er disse tidene forlengst forbi, og den eneste hemp jeg bruker er i min BodyShop fotkrem. Den synes jeg dufter deiligt !

Gammel 20-07-07, 22:33   #111
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har aldri prøvd, og kommer aldri til å prøve.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 22:51   #112
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen få jointer, et par piller og en litt flau sniffeepisode har jeg bak meg. Da var jeg ung. Svært ung. Jeg debuterte med den slags før jeg hadde smakt alkohol. Men det ble med de få gangene. Mine foreldre flyttet heldigvis da jeg var tidlig i tenårene, og mine nye venner var øldrikkere og ikke dophuer. Jeg kan ikke helt se for meg at jeg kommer til å røre verken pulver eller andre ting i fremtiden. Men jeg vet jo at man aldri skal si aldri. Jeg foretrekker nok et glass vin i stedet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 23:25   #113
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Utdyper:
De fleste av mine hasjtilbud har jeg fått i Nederland og der er jo faktisk ikke hasj illegalt. Der hadde jeg blant annet mange indiske venner som var sjokkert over damer som drakk en halvliter øl:
"What a big big bear you are drinking. You are crazy lady"
(mens de selv inhalerer joint nummer 10 )

Hvis du drakk svære bjørner skjønner jeg godt at de synes du var gal. Nå er det kanskje ikke så rart at de trodde det etter 10 jointer.

Forøvrig, nei, jeg har ikke prøvd, men kan ikke love noen ting for fremtiden bortsett fra at jeg selvfølgelig håper jeg aldri kommer til å gjøre det. Har sett for mye av "the dark side" til at det er spesielt fristende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 11:41   #114
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

HAr aldri prøvd, og dette er en av få ting jeg er skråsikker på at jeg aldri skal prøve....

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:31   #115
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ja det har jeg. I nederland var det så "naturlig".

Gammel 21-07-07, 21:32   #116
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det var forresten ikke morsomt og fristet ikke til gjentagelse.

Gammel 21-07-07, 21:41   #117
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri prøvd, og kommer aldri heller til å prøve.

Gammel 21-07-07, 21:47   #118
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er mer enn 17 år siden sist. Tror ikke jeg begynner igjen nå. Jeg holder godt tak i chablis-flasken og sjangler videre.

Det er omtrent like lenge siden for min del.. Hvorvidt jeg muligens vil være en noe skev old lady på gamlehjemmet utelukker jeg ikke. Der er det jo så kjedelig at man definitivt bør finne på noe for å rømme fra denne verdnen.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 23:02   #119
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri prøvd narkotika, og tror heller ikke jeg kommer til å gjøre det.

Men jeg har drukket hb i min ungdom, oppvokst på landsbygda som jeg er.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 23:16   #120
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe alternativ å krysse av på. Jeg har prøvd, og kommer nok til å prøve igjen, men jeg bruker ikke.

Jeg ser Veronal har vist flere definisjoner, den jeg har sett hyppigst er rett og slett "ulovlig rusmiddel".

Sitat:

Definisjonen på narkotika er altså ”ulovlige stoffer som brukes som rusmidler”. Disse stoffene er ført opp i en liste som Heletilsynet utarbeider. For tiden er det rundt 200 stoffer på den norske narkotikalisten.

http://www.helsenytt.no/artikler/narkotikabruk.htm

Spørsmålet er: er det narkotika hvis man nyter cannabis i Nederland?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.