Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-07, 23:54   #721
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

I ferien har jeg så langt lest Simen Svale Skogsrud - Pragma. Likte den godt.

Nå har jeg begynt på Harry Potter and the Half-Blood Prince, som en oppvarming til siste bok kommer dumpende ned i postkassa.

Bequita er ikke aktiv  
Gammel 13-07-07, 09:38   #722
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tom for bøker nå *krise*. Og her som jeg er på ferie er det omtrent ikke bøker i bokhandelene *dobbel krise*.

Gammel 13-07-07, 09:49   #723
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Tom for bøker nå *krise*. Og her som jeg er på ferie er det omtrent ikke bøker i bokhandelene *dobbel krise*.

Neimen kjære vene! Hva slags bokhandlere er det da?

Jeg leser en gammel Dick Francisbok om dagen mens jeg venter på bokpakker fra Amazon. Jeg var innom biblioteket i går også og fant et par Asimov-bøker jeg ikke hadde lest og før jeg rakk å se på dem hadde mannen min lest nesten hele den ene i går kveld.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 13-07-07, 10:30   #724
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Neimen kjære vene! Hva slags bokhandlere er det da?

Jeg er på Sortland. Her har de en NotaBene og en ARK. Begge har nesten bare papirvarer og annet tull, og svært lite bøker. Librisbutikken her er visst nedlagt, men det spiller ikke så stor rolle, for de hadde nesten bare papirvarer de også.

Jeg trodde at de bøkene jeg hadde med meg skulle holde til HP kom, men neida.

Gammel 13-07-07, 10:37   #725
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg er på Sortland. Her har de en NotaBene og en ARK. Begge har nesten bare papirvarer og annet tull, og svært lite bøker. Librisbutikken her er visst nedlagt, men det spiller ikke så stor rolle, for de hadde nesten bare papirvarer de også.

Jeg trodde at de bøkene jeg hadde med meg skulle holde til HP kom, men neida.

Bestill noe fra Bokkilden eller andre da vel. De leverer ofte i løpet av et par dager. Det er jo lenge til den 21. ennå.

Kan Narvesen være et tips? De har en del bestselgere i paperback. :medfølende:

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 13-07-07, 10:45   #726
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Bestill noe fra Bokkilden eller andre da vel. De leverer ofte i løpet av et par dager. Det er jo lenge til den 21. ennå.

Kan Narvesen være et tips? De har en del bestselgere i paperback. :medfølende:

Får ta meg et raid i dag, uansett, og se hva jeg finner. Jeg hadde sånne bokabstinenser i går kveld at jeg måtte låne Mannens bok for å ha noe å lese i sånn at jeg fikk sove.

Gammel 13-07-07, 11:49   #727
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bok må man ha. Jeg måtte stjele mannens feriebok da jeg slapp opp på slutten av ferien.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 14-07-07, 12:26   #728
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kastet meg over Jan Guillots bøker om ridder Arn. Hvorfor har jeg ikke oppdaget disse tidligere mon tro.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 14-07-07, 15:06   #729
Slettet bruker
Passiv

Standard

Bokkrisen er løst. Nå ligger et assortert utvalg Jo Nesbø samt Marisha Pessl på nattbordet.

Gammel 14-07-07, 15:26   #730
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Kristin Flood - Amor Fati

Gammel 14-07-07, 18:33   #731
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nå holder jeg på med "Kompani Orheim".

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 14-07-07, 19:08   #732
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Nett ferdig med Losing You av Nicci French.

Har nett byrja på Noe til Besvær av Mark Haddon. Har virkelig hatt sansen for dei andre bøkene han har skrive, og denne virkar minst like fengande.

Gammel 14-07-07, 19:27   #733
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Tvillingene - Tessa de Loo

(Og jeg har bare ei bok igjen i "sommerlageret" mitt... )

Turte er ikke aktiv  
Gammel 14-07-07, 20:43   #734
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Har nett byrja på Noe til Besvær av Mark Haddon. Har virkelig hatt sansen for dei andre bøkene han har skrive, og denne virkar minst like fengande.

Har han skrevet mer enn én bok før, altså? Jeg vet bare om The Curious Incident .., som jeg likte veldig godt. - hva annet har han skrevet?

Gammel 14-07-07, 21:31   #735
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mange bøker liggende på nattbordet mitt. Jeg holder nå på med The seventh scroll av Wilbur Smith. Jeg er akkurat ferdig med the River God av samme forfatter og siste boken Warlock ligger og venter på meg.

Har også lest The last Templar, som er i samme sjanger som den der andre boken om kristendommen og avsløringer av Jesu blodlinje. Grei nok.

Har også lest Magician av Raymond E. Feist. Knallbok, helt fantastisk. Det er fantasy, mye av både Tolkien og Jordan i den. De har selvsagt ikke oppfølgerne noe sted jeg har vært, så jeg får vel gå på nett og kjøpe.

Gammel 14-07-07, 22:58   #736
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Nett ferdig med Losing You av Nicci French.

Vet du hvorfor det finnes saa lite norske utgivelser av Nicci French? Jeg har lest masse av French paa nederlandsk og engelsk, men har kun funnet en bok utgitt paa norsk en gang for hundre aar siden.

Anyone?

Gammel 14-07-07, 23:29   #737
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Vet du hvorfor det finnes saa lite norske utgivelser av Nicci French? Jeg har lest masse av French paa nederlandsk og engelsk, men har kun funnet en bok utgitt paa norsk en gang for hundre aar siden.

Anyone?

Har studert på det same.
Men dei er på ingen måte tunge å lese på engelsk, og eg synes det er fint å få vedlikeholdt litt engelsk-kunnskap.

Virkelig bra bøker! Anbefales. Land of the Living var så god/fryktelig (alt ettersom) at eg knapt turte å bla om sidene.

Har nett lest Catch Me When I Fall. Også ei bra bok!

Gammel 15-07-07, 00:44   #738
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er akkurat ferdig med "Jenta som lekte med ilden". Den var ikke så bra som nr 1, og den var tunglest de første 2/3.

Skal lese "Øya" av Victoria Hislop nå.

Sist redigert av Frost : 15-07-07 kl 15:06.
Frost er ikke aktiv  
Gammel 16-07-07, 23:15   #739
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Northern Lights (his dark materials) trilogien a Phillip Pullman. Anbefales til alle fantasy-fans. Mens vi venter på avslutningen av Harry Potter

MsM er ikke aktiv  
Gammel 17-07-07, 00:28   #740
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ferdig med "kompani Orheim" og begynt på "Tusen strålende soler".
Ser ikke ut til at jeg klarer å vente til ferien med å lese de bøkene jeg hadde tenkt.

Obelix er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.