|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
19-10-17, 11:34 | #22 |
finner ut av mye
|
Sv: Rumpeforstørrende truserHva men legger i "pen" kan jo være så mangt. Jeg syns mennesker som er gode, snille, hjelpsomme osv. er både vakre og pene uansett hvordan de ser ut.
19-10-17, 11:34 | #23 |
Yes, we can!!
|
Sv: Rumpeforstørrende truserNår det gjelder barbering og voksing så føler jeg faktisk at det er MER for meg selv enn for andre at jeg gjør det. For jeg kan glatt finne på å trene på senter uten barbering (og løp nettopp maraton uten å gidde det, eller, leggene var temmelig halvruskete), men også å vokse dem uten at noen skal se dem. Jeg liker bare den glatte følelsen så godt for min egen del (og jeg vet at GRUNNEN til at jeg liker dem glatte selvsagt er kulturelt betinget, men det betyr altså ikke så mye hvordan de er når folk ser dem). Men det er grenser der, altså. Litt rufs er greit, full skog er jeg ikke komfortabel med ute i offentligheten (enda).
19-10-17, 11:39 | #24 |
|
Sv: Rumpeforstørrende truserDet er vel Cubus som har hatt disse Bombshell-BH`ene også, er det ikke? Eller var det Lindex? 0,4 % pupp, resten padding, med det vidunderlige navnet "bombshell". Kjære vene, det er så dumt at jeg ikke vet om jeg skal grine eller le. |
19-10-17, 11:40 | #25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Rumpeforstørrende truserJa det er nettopp det med hva man føler som også er kulturelt betinget. |
19-10-17, 11:41 | #26 |
Yes, we can!!
|
Sv: Rumpeforstørrende truserJeg liker følelsen av glatte mannelegger også, men er "dessverre" ikke gift med en syklist.
19-10-17, 11:44 | #27 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
|
Sv: Rumpeforstørrende truserJa, hva man velger å gjøre og ikke gjøre med seg selv er jo en ting. Klart, det påvirker det også, vi er jo en del av et samfunn. Men det mest irriterende er at utseendet må bemerkes, unnskyldes, skrytes av, kritiseres, harseleres med, beundres, i det hele tatt nevnes, i alle mulige og umulige sammenhenger der det overhodet ikke er relevant. Og at menn i mye større grad slipper unna dette.
19-10-17, 11:53 | #28 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
|
Sv: Rumpeforstørrende truserLa nå meg være litt motstrøms her, da. Jeg begråter skjønnhetspresset spesielt kvinner opplever like mye som dere andre. Men akkurat disse trusene kan jeg ikke se er noe annerledes enn BHer med innlegg?
Jeg er helt enig med deg, Divine.
19-10-17, 11:54 | #29 |
|
Sv: Rumpeforstørrende truser
Nei, men er BH-er med innlegg noe å rope hurra for da? |
19-10-17, 11:57 | #30 |
Semiaktiv
|
Sv: Rumpeforstørrende truserJeg er enig med deg Xian, disse trusene verken overrasker meg eller provoserer meg mer enn noe annet av det som finnes på markedet. Det er hele pakka, hele den vestlige kulturen vår på dette området, som gjør meg oppgitt.
19-10-17, 11:58 | #31 |
ctrl+z
|
Sv: Rumpeforstørrende truserJeg synes det er veldig rart at du definerer deg selv helt kategorisk som "ikke pen", Divine. Helt oppriktig. Jeg har jo møtt deg, sett bilder etc og kan ikke for mitt bare liv se noe annet enn at du er både sprudlende, morsom og pen. Ikke for at det sikkert betyr så mye hva jeg måtte mene, men poenget mitt er at skjønnhet ikke er en objektiv størrelse. Jeg hadde vært særs fornøyd hadde jeg hatt Divine-look.
19-10-17, 11:59 | #32 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
|
Nei, og jeg roper ikke hurra for trusene heller. Jeg synes bare at kroppsformende plagg som man kan ta av og på er så uendelig mye bedre enn mer drastiske tiltak. I en ideell verden hadde man selvsagt ikke vært så opptatt av å optimalisere egen kropp hele tiden.
19-10-17, 12:00 | #33 |
|
Jo, klart, men jeg tror at den type lavterskelshaping normaliserer i enda større grad de (uoppnåelige) formene man higer etter, og ikke minst gjør det enda vanskeligere for ungdommene å ikke føye seg etter idealnormene når det er så "lettvint". |
19-10-17, 12:03 | #34 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
Sv: Rumpeforstørrende truserJeg gleder meg til det blir fint og sexy med stor mage, jeg.
19-10-17, 12:03 | #35 |
Yes, we can!!
|
Sv: Rumpeforstørrende truserJeg syns Divine burde se seg selv gjennom Divinemannens briller , han tar så fine bilder av deg, som er så åpenbart preget av at han syns du er fantastisk.
19-10-17, 15:02 | #36 |
Leser
|
Jeg også opplever dette som same, same.
Jeg tenker at det blir et veldig kommunikasjonsbrudd med en slik dialog som du beskriver. Når man legger ut bildet som nysminket så er det vel nettopp for å få kommentarer på utseende? Samme med mange andre bilder, de er i en kontekst. Jeg feks legger stort sett ut bilder på instagram hvor jeg er fornøyd med bildene (fotograferingen, utsnittet, komposisjonen, lyset) + en del skrytebilder av brødbaking etc. Jeg opplever at bildene innviterer til kommentarer om nettopp det jeg viser frem. Det er selvfølgelig ikke feil om noen kommenterer "å der var jeg i går" eller "samme turområde, kanskje vi sees til helga" eller "så søt jente". Men jeg ser selv at jeg "trekker til meg" de kommentarene som går på det jeg selv ønsker å vise.
Det skal du ikke si, leste en artikkel for en måned siden om hvordan vi (menneskene) egentlig er sjødyr, med de konsekvensene det har: Hårløse, både brunt og hvitt fett. Kanskje det er selen i deg som roper? (Nåja, det kan jo defineres som veldig gammel kultur, kanskje?)
Hva er følelsen av å ha glatt panne? At man kjenner at man har glatt panne, eller at man føler seg mer ... ehe ... rynkefri?
Bra du sier "dessverre" i gåseøyne. Hadde aldri hatt nerver til å være landeveissyklist selv, og helst ikke være gift med en heller. Tror man må leve med nær-døden-opplevelser hele tiden.
Vil faktisk anbefale deg å følge Tess Hollyday på instagram. Jeg synes det er utrolig flott det jeg opplever som en fremvekst av alternative modeller - både med tanke på hud, størrelse, høyde + en mer diffus kjønnsidentitet. Disse kontoene har jo ikke like mange følgere som de mer komersielle, men dog.
19-10-17, 15:32 | #37 |
ej ikke møjkets heije
|
Tenker du mye over hvorvidt hun på tredemølla ved siden av deg har hår på leggene eller ikke? Jeg spør fordi jeg lurer. Jeg er ikke så nøye med å barbere leggene om vinteren (og egentlig bare marginalt flinkere om sommeren). Så jeg lurer litt på hvor mye andre egentlig reflekterer over dette.
19-10-17, 15:35 | #38 |
flisespikker
|
19-10-17, 15:38 | #39 |
Semiaktiv
|
Akkurat når det gjelder hårete legger på treningssenter så bryr jeg meg faktisk fint lite om hvor godt andre legger merke til det. Som regel kjenner jeg ikke engang personen ved siden av meg, så hva denne synes betyr lite. Rett og slett. Altså ingen behov for realitetsorientering. Men så bryr jeg meg ikke om trusestrikk heller jeg altså, verken hos meg selv eller hos andre (jeg har skjønt her inne på forumet at det visstnok er en greie, man må visst ikke se konturene av trusestrikk under tightsen - noen kan jo tro at man har på seg truse! ). I det hele tatt, når jeg trener tenker jeg veldig lite på hvordan jeg ser ut. Til tross for alle speilene.
19-10-17, 16:22 | #40 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei jeg tenker ikke på det i det hele tatt og det er jo poenget mitt. |
|
|