Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalender som passer tenåring

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-17, 14:33   #81
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Er det ingen som reflekterer over pris her? Kalender til 1300 kr til en tenåring og hva slags kjøpepress det skaper?

Til alle dere med opplevelseskalendere, hobbykalendere, flaxkalendere og tilsvarende - reflekterer ingen av dere over hvilket prestasjonepress/spillepress det skaper?

Jeg er så inderlig lei over at argumenter som "at man skaper/bidrar til kjøpepress" ikke bare er helt stuerent - man må nesten forvente det i en tråd som dette.

Med full(e) jobb(er), fulltidsstudium (for meg) og (altfor mye) kveldsjobbing (for mannen), to timer pendling hver dag og oppfølging av tre unger (hvorav en med ptsd, angst og depresjon) er alle former for opplevelseskalendre, hobbykalendre, bake-kake-kalendre og tilsvarende utelukket. Dette lærte jeg for noen år siden etter gråtende unger, slitne foreldre og kalendre som aldri ble fullført, men som jeg kjøpte fordi hobbykalendre jo var det "riktige" og "aksepterte".

Jeg har shoppet masse dyrt og billig stæsh/ræl/vettuge ting i løpet av årene, jeg har sittet i timesvis og pakket pent inn, hengt de på, og sett unger leke en halvtime med tingene (for så å legge det med resten av lekene som stort sett aldri brukes). Dyr moro, både i kroner og timer.

Jeg gjør mine prioriteringer. Jeg har unger som jubler over bukser på salg til 30 kroner på Cubus (15-åringen), og som blir overhappy over å få BÅDE ei klubbe og seigmenn til lørdagskosen (seksåringen). Toåringen elsker alt vi gir henne så lenge vi sier "værsågod".

15- åringen hadde en periode for noen år siden hvor hun innimellom spurte om flaxlodd på butikken. Hun fikk klar beskjed om at vi ikke kaster penger ut av vinduet. Hverken på flaxlodd eller andre ting, uavhengig av om det er snakk om 25 eller 250 kroner. Det blir ikke loddkalendre her i huset.

Vi feirer ikke morsdag/farsdag, eller voksenbursdager, foruten ei kake hvis noen husker på å bake. Men jeg bruker gjerne morsdagstiden til å kjøpe meg billige parfymesett siden de er på salg da. Eller jeg shopper slike produkter på taxfree når jeg jobbreiser.

15-åringen bruker sminke og hudpleie. Jeg bruker veldig lite. Men jeg oppmuntrer henne (og meg selv) til å bruke det jeg oppfatter som kvalitet og som huden tåler. Finner jeg en adventskalender som inneholder produkter hun bruker, som koster 1300,- , så prioriterer jeg det. Produktene brukes opp, og er det noe hun allerede har eller ikke vil ha, så drypper det på klokker(mamma)en.

Og jeg er møkklei av å kjenne på at andre mener jeg bidrar til ting som kjøpe- eller merkepress på grunn av dette. Så jeg har lovet meg selv - like lite som jeg skal bruke tiden frem mot jul til å kjenne på følelsen av å være en "dårlig/utilstrekkelig/feilprioriterende mor", like lite skal jeg kjenne på følelsen av tristhet/frustrasjon/irritasjon fordi noen tror/mener/vet noe om meg og mine de umulig har grunnlag for å uttale seg om.

Kjøpepress er som de fleste andre ting ikke en ensidig greie. Hvis min datter sier til noen at hun har fått en dyr ****(fyll inn med det man vil), så er det like mye opp til mottaker å sortere dette under enten "jøss, så heldig du er" eller "Åååå. Det vil jeg og ha." Mine unger er lært opp til det første. Kommer de hjem og sier at vennen har fått ny telefon (seksåringen i går) så er responsen alltid og utelukkende "så flott for ham/så heldig han er/så praktisk, vet han har ønsket seg det." Følges dette av forespørsel fra vårt barn om telefon får de klar beskjed om at det ikke er noe vi har råd til/prioriterer/ønsker nå.

Langt og rotete, men forhåpentligvis er noe forståelig - og Lykken, jeg siterer deg, men dette er ment som en generell tilbakemelding til flere/til generelle holdninger om dette.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 14:41   #82
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes alle tråder her på FP blir moraliserende enten på den ene måten eller den andre. Eller på alle måter.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 14:45   #83
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes alle tråder her på FP blir moraliserende enten på den ene måten eller den andre. Eller på alle måter.

Kanskje burde vi være mye flinkere til å moralisere mindre over andres valg/prioriteringer, og heller være mer tolerante og åpne for at andre kan ha andre (gode eller dårlige) grunner til å velge som de gjør?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Gammel 24-09-17, 15:09   #84
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øyekrem ble brukt som et konkret eksempel på hva som ble brukt lenge etter at kalenderen var innkjøpt, derfor brukte jeg det som eksempel. Her ville den ikke blitt brukt likevel, siden ingen bruker slike produkter. Det var selvsagt en måte å poengtere at jeg synes pengebruken er unødvendig.

Gammel 24-09-17, 15:16   #85
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Øyekrem ble brukt som et konkret eksempel på hva som ble brukt lenge etter at kalenderen var innkjøpt, derfor brukte jeg det som eksempel. Her ville den ikke blitt brukt likevel, siden ingen bruker slike produkter. Det var selvsagt en måte å poengtere at jeg synes pengebruken er unødvendig.

Absolutt, dersom det hos dere ikke benyttes slike produkter, så gir det jo ingen mening å skulle bruke penger på slikt. Hos oss gir det god (økonomisk) mening. Jeg prioriterer da slike ting, dere prioriterer annerledes. Så enkelt burde det være. Felles er jo at vi begge er fornuftig økonomisk og bruker penger på ting som vil være hensiktsmessig og som blir brukt. Hos oss koster det kanskje i år 1300 kroner. Hos dere kanskje mer eller mindre.

Gammel 24-09-17, 15:38   #86
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

For oss er det hvertfall ikke et argument at vi like gjerne kan kjøpe dyr kalender med forbruksvarer. Hverken jeg, døtrene på 18 og 9 eller mennene i hus bruker produkter som kommer opp i slike summer. Vi kjøper sjampo på Rema, liksom. Øyekrem har jeg aldri skjønt meg på.

Så dette innlegget Blondie, mener du er nøytralt? Du mener ikke å le, eller indirekte si noe om slike folk som måtte finne på å kjøpe kalendere som inneholder produkter fra Body Shop eller øyekrem? Hvis ikke, hvorfor følte du behov for å si at dere kjøper shampo fra Rema? Hvorfor er den kommentaren nødvendig om du ikke ønsker påpeke noe konkret?

I min verden er dette ikke et indirekte forsøk, men et ganske direkte spark til folk som måtte finne på å kjøpe kalendere som inneholder slike produkter.

Jeg orker ikke engang gå inn i diskusjon hvorfor jeg prioriterer som jeg gjør med den ene inntekten jeg har.

Dette er så typisk for FP, dessverre.

Sist redigert av Lisa : 24-09-17 kl 15:46.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 15:55   #87
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig lite typisk Fp.

Du får tolke i vei, jeg beskrev hvorfor det var hinsides i min bok. Du har poengtert flere ganger hvor teit du synes det var. Hvis det gir deg glede, så værsågod!

Gammel 24-09-17, 15:57   #88
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Kanskje burde vi være mye flinkere til å moralisere mindre over andres valg/prioriteringer, og heller være mer tolerante og åpne for at andre kan ha andre (gode eller dårlige) grunner til å velge som de gjør?

Jeg forstår hva du mener, men samtidig synes jeg det er verdt å tenke seg om to ganger på en del områder rundt dette med tenåringer og forbruk. Jeg synes det er synd at gode debatter ofte blir preget av såre tær hos de som på ingen måte er de som leder an, enten det er snakk om flyreiser, forbruk eller alkohol.

Jeg tror heller ikke at det er så mange som er negative til å handle kvalitet, men jeg assosierer ikke merkebevisste tenåringer med å handle lite og sjeldent. Da faller kvalitetsbegrepet bort for min del.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 09:22   #89
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Uavhengig av øyekremer er det påfallende hvor lite folk er villige til å ta ansvar mht kjøpepress blant unge.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 17:34   #90
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var i gang med å skrive et langt innlegg om hvorfor pakkekalender eller kalender er noe som virkelig prioriteres her i heimen, men så tenker jeg at det får ligge. Alle har rett til å mene hva de vil, så den saken er grei. Men noen ganger kan man gjøre valg på bakgrunn av forhold andre overhode ikke vet noe om. Og så prioriterer man kanskje ned noe annet?

Så ble dette en tråd der man diskuterte hvorfor i stedet for hva. Og det er jo greit på et diskusjonsforum. Vi har alltid godt av å tenke gjennom valgene våre et par ganger.

Men jeg takker for alle forslag i alle fall, det blir en fin kalender med 12 luker fra et kosmetikkmerke jeg vet hun tåler og liker godt, en grei pris var det også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 18:04   #91
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men jeg kan godt skrive dette uten bruk av kneggesmileyer eller lignende: Å ved eksempelbruk ("når jeg lager kalender selv blir det også minst en tusenlapp!") eller ved negative sammenligninger ("jeg legger heller penger i det enn å kjøpe billig ræl som vi ikke bruker") legger standarden, bevisst eller ubevisst, på at hvis man skal opp på et nivå som IKKE er "billig ræl" og derfor like greit å droppe, på et produkt som SÅ MANGE MENNESKER føler at man har behov for, som ungene snakker mye om seg i mellom og som er en så åpenbar markør, da er man med på, med vilje eller ei, å sette standarden på hva som skal til for å være "med" altfor høyt.

Jepp og jupp, helt enig i dette. Avdentskalendere har, som så mye annet, tatt helt av i vår søkkrike lille del av verden. Jeg synes det er litt usmakelig å bruke tusen kroner på 24 gaver i dagene før jul, som et vorspiel til at man får gaver for mange tusen på selve julaften. Samtidig som jeg virkelig, virkelig ikke skjønner poenget med å kjøpe "billig ræl", eller "dyrt ræl" på ebay. (Jeg har faktisk aldri handlet på e-bay...) Ingenting galt med å hygge og kose seg i førjulstiden, men man samtidig a) ødelegge miljøet og/eller bidra til enda mer utidig kjøpepress?
Jeg har ikke lest tråden, men nevner at jeg har en øyekrem. Uten at jeg helt har fått med meg hva den har med adventskalendere å gjøre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 19:25   #92
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Uavhengig av øyekremer er det påfallende hvor lite folk er villige til å ta ansvar mht kjøpepress blant unge.

Der er jeg enig, og tenker at alle kan være med på å dempe både press på handel og på forbruk (inkl f.eks feriereiser og interiør). Og så tror jeg at netto summen av det man gjør og holdninger man viser gjennom hele året, er viktigere enn om man går crazybanana og er superufornuftig én gang. Da er man som regel veldig obs på at man ER det og har tenkt igjennom hva og hvorfor.

Gammel 25-09-17, 19:45   #93
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, altså, er det øyekremer til 12-åringer som er problemet, eller øyekremer generelt? Jeg shopper sjelden, og gir jevnt over blaffen i merkeklær, men jeg bruker litt penger på hud- og hårprodukter,altså. Det er veldig mange av billigproduktene som gir meg kløe og utslett.

Gammel 25-09-17, 19:50   #94
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Øyekremer var min feil, jeg brukte det som et eksempel på en ting jeg aldri har visst at jeg skulle trenge. Derfor ville det ikke vært en investering for meg å kjøpe inn dette til meg/ungdommen/veslejenta. Det var et eksempel. Folk må nå gjerne bruke det for min del.

Gammel 25-09-17, 20:02   #95
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg har fått veldig tørr hud rundt øynene etter at jeg ble førti. Før det har jeg aldri brukt øyekrem.

Gammel 25-09-17, 20:57   #96
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Minner om at årets kalender fra forskerfabrikken koster 1200 kr for 24 luker og noen hundrelapper mindre for 12.
Fremdeles latterlig hårreisende priser for en kalender eller er eksperimenter rett og slett mer høyverdig enn sminke?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 21:21   #97
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

For min del har også Forskerfabrikk-varianten alltid utgått pga pris. (Men det hadde nok vært mer anvendelig i dette huset).

Gammel 25-09-17, 21:37   #98
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøper ikke julegaver til 1200 kr engang, det måtte i så fall være noe helt spesielt, så kalender til den prisen utgår uansett. Jeg ble litt nysgjerrig og kikket rundt, og jeg synes det ser ut som om de flere av de dyre variantene inneholder mest vareprøver og minivarianter? Om jeg fant en variant som inneholdt dusjsåpe, sjampo, kremer osv nok til et års forbruk kunne jeg nok fint ha betalt noen hundrelapper. (Jeg er jevnt over litt immun mot "opplevd verdi" og luksusfølelse tror jeg, uten at det er målet, jeg er mer der at noe som koster fem ganger mer skal være fem ganger bedre. Og det opplever jeg sjelden at stemmer.)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 22:16   #99
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg kjøper ikke julegaver til 1200 kr engang, det måtte i så fall være noe helt spesielt, så kalender til den prisen utgår uansett. Jeg ble litt nysgjerrig og kikket rundt, og jeg synes det ser ut som om de flere av de dyre variantene inneholder mest vareprøver og minivarianter? Om jeg fant en variant som inneholdt dusjsåpe, sjampo, kremer osv nok til et års forbruk kunne jeg nok fint ha betalt noen hundrelapper. (Jeg er jevnt over litt immun mot "opplevd verdi" og luksusfølelse tror jeg, uten at det er målet, jeg er mer der at noe som koster fem ganger mer skal være fem ganger bedre. Og det opplever jeg sjelden at stemmer.)

Akkurat det med opplevd verdi vs pris på kosmetikk er jeg litt enig med deg i. Jeg har laget noen kilo krem i min tid som farmasøyt, og det er ganske likt innhold over det hele. Noen ingredienser varierer, selvsagt, men om kremen ikke skal gjøre så mye utover å holde huden myk - så er det mye emballasje og navn som avgjør prisen.

Gammel 25-09-17, 22:35   #100
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Rekk opp hånda den som fikk julekalender tilsvarende over tusenlappen den gang vi selv var barn. Ingen?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.