Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?
Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.
Jeg tok en sånn valgomat i natt, og jeg havner på SV og rødt, uansett hvilken jeg tar.
Men jeg ble sittende og tenke over at det er endel ting jeg ikke vet nok om. Om jeg ikke husker feil var det snakk om 6 timers arbeidsdag - min første tanke er at det er da ikke gjennomførbart?
Også er det olje-leting i lofoten og området rundt der. Jeg tenker at grunnen til at mange partier er mot det er miljø-spørsmål? Eller tar jeg helt feil?
Og NATO/ikke NATO, der er jeg helt blank. Hvorfor? Hvorfor skal vi ikke være med, egentlig?
Og privatisering. Det er jo ikke greit at kommuner betaler store summer til noen som driver helse/omsorg, og som tar ut store overskudd, men hvis ikke de tilbudene hadde vært der, hadde da kommunene greid det selv? Jeg er skeptisk.
Og nå innser jeg at jeg nok en gang ikke aner hvem jeg skal stemme på.
Joda. Tanken er at man skal kunne ta ut lønnsøkning i redusert arbeidstid. Mange i Norge ønsker seg mer tid, ikke mer penger. Og jorda vår har SVÆRT godt av at vi her litt mindre penger mellom hendene.
Hva LoVeSe angår så må olja som ligger der få ligge i fred. I løpet av svært kort tid har altså menneskene pumpet opp enorme mengder olje og forbrukt den. Vi har svidd av olje dannet over milioner (miliarder?) av år på et lite århundre. Det må vi slutte med. Helt udiskuterbart. Egoismen som ligger i vår tids valg er helt grenseløs og nå må vi ta ansvar!