Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?
Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.
Jeg lønner øst-europeere (og alle andre folkeslag) på lik linje med nordmenn, og ser ingen grunn til at ikke alle andre skal gjøre det samme. Jeg tror du forveksler "gi like lønnsvilkår" med "kaste ut av landet", og lurer på om du har vært på standene til Alliansen, ikke SV.
Nei, SV OG Alliansen er begge motstanderer av EØS. Du kan jo lure på og anta at jeg er en idiot men kan altså forsikre deg om at jeg går på nok debatter på Litteraturhuset og Kulturhuset og i tillegg har nok av SV politikerer i vennekretsen til at jeg utmerket godt vet hva de står for og hvem jeg snakker med på stand. Du følger vel Lysbakken, Hasle og andre SV politikere på FB? hva synes du om kommentarfeltet når tema er arbeidsinnvandring? Å være mot EØS avtalen drives jo ene og alene på argumenter mot sosial dumping - det innebærer å stenge grenser for arbeidsinnvandring. Ganske ekstremt og usolidarisk, for ikke å snakke om døden for norsk næringsliv.
Jeg synes det er spesielt å stemme SV hvis man overordnet ikke ønsker Norge ut av EØS. Dette er en stor sak for SV selv om de ikke har fått gjennomslag for den. Solheim og Solhjell ble raskt parkert da de utrykte tvil.