Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-17, 16:53   #11
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg søkte om plass til dem, ja. Og dette med flere tilgjengelige ressurser på skolene med utfordringer knyttet til høy andel fremmedspråklige og lav sosial status, stemmer på skolene mine går på også. Det er en svært god helsesøstertjeneste, for eksempel, og til tider usedvanlig dyktige lærere, i tillegg til mye uttalt (og gjennomført) fokus på miljøet på skolen.

Og veldig høy grad av foreldreengasjement i forhold til andre skoler vi har vært innom.

Litta solskinnshistorie fra Oslo Sør der altså.

Bra. Dette med skole er rett og slett pros and cons som hver enkelt familie må vekte. One size doesn't fit all, og for mange er det i tillegg selvsagt summen av ALT som avgjør om man velger å bosette seg her eller der.

Gode ressurser og helsesøstertjeneste er faktorer som absolutt hadde trukket opp for min del. Mine barn (og jeg) er fargeblinde, så akkurat at det var skoleklasser med få/mange etnisk norske barn, hadde ikke nødvendigvis veid opp eller ned. Dog, jeg skal være så ærlig å si, at etter tråden her inne, hvor HI fortalte at datteren jevnlig opplevde kalt for nedsettende ord/uttrykk av (muslimske) gutter i klassen, TROR jeg at jeg hadde sett det som er fordel at hun ikke var en av få etnisk norske jenter, eller jenter i det hele tatt, for den saks skyld. For Lillebror hadde jeg kanskje ikke vurdert det på samme måten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.