|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJa, men det er altså i prinsipp alle andre partiers feil, som ikke finner andre løsninger. Ikke bare V og KrF.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Selvsagt. For meg er det i år viktig å bidra til det motsatte selv om jeg da stemmer på de jeg er litt mindre enig med ellers.
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
Ja, det er helt realt. Men du kan i prinsippet ende med å indirekte støtte en FrP-regjering, fordi hvis V+KrF+H får flertall alene, er FrP ute fortere enn du kan si integreringsminister. Det er derfor taktisk stemming egentlig er umulig i praksis.
![]() |
#4 |
maler
|
Tja. I teorien har du rett. I praksis er det noe som er mer sannsynlig enn annet. Og det å velge noen som ikke vil samarbeide med FrP er i mye større grad et verdivalg enn taktikk for min del.
![]() |
#5 |
Leser
|
For meg er det ordvalget "ikke vil samarbeide med FrP" som gjør at jeg blir overrasket. De som sitter som politikere har jo en jobb de gjør, de velger ikke hvem de skal samarbeide med, og de må spille med de kortene de har. Har de flertall trenger de ikke å samarbeide med noen, er de i mindretall må de.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 16-08-17 kl 14:33. Årsak: skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
Ok. Ikke vil bidra til en regjering hvor FrP er med. Samarbeid i det daglige må jo alle, så det tenkte jeg ikke på å spesifisere.
![]() |
|
|