Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg vil tro at et forebyggende arbeid, registrering, økonomiske sansjoner, splitting av miljøet (får disse folkene eksempelvis sone sammen? Der er det sikkert god tid til å sitte å kokkelure i ro og fred) er bedre måter å håndtere det på. Jeg tror heller ikke at det er så stor forskjell på måten man jobber med nynazistiske miljøer på enn feks kriminelle mc-miljøer.
Jeg er ikke i tvil om at dette er arbeidsmetoder som også bør benyttes, men det var ikke muligheter politiet i Kristiansand hadde da de skjønte at det skulle være en demonstrasjon om noen timer. De kunne nektet dem å marsjere, og dette ville trolig medført voldelige episoder. Jeg har en viss forståelse for at politiet ikke stopper demonstrasjonen selv om jeg ikke er helt enig i at det er riktig.
MEN; at de arresterer en fyr som helt frivillig stiller seg stille opp foran toget og frivillig får bank er utenfor min fatteevne. Nå har nazistene fått en mulighet til å skrive om hvordan politiet støtter dem på nettsidene sine, og hvor ynkelig demonstranten var. Han kunne fått holde på akkurat som han ville, mener jeg.