|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Reise til Trump-land?
Poenget er vel at dersom man reiser i høstferien, må man ha en ny "stor" feriereise neste år. Dropper man høstferien, kan dette bli årets ferie neste år. Jeg kan jo ta feil, men jeg antar at det er slik fordi Tjorven med familie er glade i å reise. Om reise i høstferien nå medfører ingen flyreise ferien neste år er det jo ett fett om de gjør det i år eller neste år.
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
Å, herlighet. Ja, det argumentet har jeg jo flere ganger støttet opp om. Men at barnet har enormt mye bedre av å vente et år til, det tviler jeg på. At han heller overhodet ikke har vondt av det er jo en annen sak! På samme måte som jeg ikke tror mine barn hadde bygget veldig mye mer karakter av å ikke reise til syden da de var 1 år, men ventet til de var 5, f eks. Jeg tror ikke det har spilt noen rolle i det hele tatt.
![]() |
![]() |
#3 |
Fjellpiper
|
Jeg tror ikke at det hadde noe å si for dine barn om de reiste til Syden da de var 1 år kontra 5 år. I alle fall ikke dersom dere drar ofte til Syden. Hvis det var en once-in-a-lifetime tur eller noe sånt hadde det kanskje vært et poeng å vente til de husket noe av det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
Nå er kanskje jeg veldig rar, men ingen av våre sydenturer har hatt som mål å være spesielt minneverdige. Det er bare den feriemåten som har passet oss best. Veldig mange vi kjenner har prioritert hytte på sørlandet i stedet, og det kunne nok jeg også heller tenkt meg om vi hadde anledning. Det har vi ikke. Og ingen ville sagt "vent til barnet er 5 år med å reise på hytta, ellers setter de ikke like stor pris på det."
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Joda, det er jeg enig med deg i. Men det har en mye mindre global effekt enn å droppe flyreiser har.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
Ikke helt. Vi har vært i Orlando i juli før, og det er veldig varmt. Så vi tror nok at det uansett blir i en annen ferie enn sommerferien.
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Ja, jeg syns miljøaspektet er mye verre. Å reise til USA mens Trump har presiden har jo ingen stor innvirkning på verden annet enn symbolsk, mens ekstra flyreiser beviselig gjør jorda gradvis verre å leve på.
![]() |
|
|