|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1021 |
|
Textrovert
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg stresser fælt. Ikke fysisk, men mentalt. Er så redd for å glemme noe viktig eller å ikke gjøre dagen bra nok.
|
|
#1022 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017
Jeg er så avslappet at jeg nesten blir stresset av å tenke på hvor avslappet jeg er. |
|
|
|
|
#1023 |
|
Yes, we can!!
|
Bra, du trengs jevnlig i tråden.
|
|
#1024 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Om du har husket mat, drikke, kaker og kaffe samt klær til alle er mye gjort. Har du blomster, servietter og evt bordkort og pynt?
|
|
#1026 |
|
maler
|
Klart det holder. Jeg er veldig god til å se at andres greier holder. Og jeg greier ikke si hva jeg egentlig stresser for selv heller, jeg er egentlig ikke bekymret om noe stort skjærer seg heller. Det er mer det at jeg ikke er en som arrangerer selskap. Jeg har aldri arrangert bursdag engang på et vis.
|
|
#1027 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmant 2017Av blomster kommer vi til å kjøpe et par potteplanter med lange eføy, og så klipper jeg opp planten i lange strimler som legges på bordet. Det gjorde vi i dåpen til begge gutta og, ser bra nok ut synes jeg. Tror til og med vi hadde det i bryllupet vårt samme med noe annet. Kanskje jeg kjøper en enkel oppsats som skal stå ved konfirmanten. Men det er bare hvis jeg finner noe dagen før som ser ok ut. Ikke noe jeg skal stresse med. |
|
|
|
|
#1028 |
|
maler
|
Sv: Konfirmant 2017Eføy er fint. Jeg tenker å ha noe grønt oppå grå organza eller tilsvarende, og så vaser med 1-2 blomster i hver bortetter. Og så telys. Servietter på fat med sløyfe og tag som bordkort. Jeg tror det kan bli fint.
|
|
#1030 |
|
Jeg har bakt suksessterte til en venninne nå i kveld. De har konfirmasjon til helgen. Jeg foreslo ostekake, men det skulle noen andre lage.
|
|
#1031 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Konfirmant 2017Her er kakene vi skal ha:
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 12-05-17 kl 01:28. |
|
|
|
|
#1032 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Konfirmant 2017Jeg kjøpte roser i to farger pluss litt grønt, hadde en av hver farge med litt grønt i hver flaske. Syns det ble fint. |
|
|
|
|
#1033 |
|
Glamorøs
|
Det blir kjempefint! Vi hadde buketter med markblomster i Hiawatas navnedagsfest, det var nydelig. Jeg tenker å ta opp igjen den tradisjonen når han evt. konfirmeres.
|
|
#1034 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmant 2017Nokon som etter årets konfirmasjon har sånne organzaløpera i grått som dei kunne tenke seg selge så kjøpe eg gjerne
|
|
|
#1035 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg så noen som hadde bittesmå vaser (egentlig blanke telysestaker fra ikea, tror jeg) med en rose (med et par cm stilk) i hver. Veldig pent og enkelt og elegant. Det skal vi ha neste gang, tror jeg.
|
|
#1036 |
|
--
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg kjøpte hvite hortensia som jeg snittet av og satt i Norgesglass på bordet. La også eucalyptus på bordet og sammen med servietten. Sist redigert av Isa : 30-05-17 kl 11:25. |
|
|
|
|
#1037 |
|
Sv: Konfirmant 2017Til dåpen, mener det var da, hadde jeg små skåler med gerbera. Lettvint og fint.
|
|
#1039 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Konfirmant 2017Så pent, millact! Jeg syns alltid andre får sånt til så mye bedre enn meg.
|
|
#1040 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Konfirmant 2017Hos oss ønsket konfirmanten seg blomster i hvitt og rosa, så jeg lagde blomsteroppsatser i dessertskåler samt en litt større oppsats på hovedbordet. Kubbelys kjøpte jeg billig på Nille. Jeg leverte bordpynten på restauranten dagen i forveien og de dekket bordene.
![]() |
|
|