Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det en konfirmasjonsekvivalent innen islam?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-17, 12:03   #1
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det en konfirmasjonsekvivalent innen islam?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, det var ikke bare deg, men å tro at det ikke kan føles litt uttafor å være en av de to prosentene som ikke konfirmerer seg kirkelig er litt naivt, tenker jeg.

Og ja, jeg er klar over variasjon, og har snublet over en og annen fin ungdom også til og med.

I 2015 var det 62 % av 15-åringene som konfirmerte seg i kirken.

Selvsagt føles det utenfor å ikke være en del av det de andre gjør. Det er det heller ingen som har skrevet at det ikke gjør. Det jeg prøvde å si er at det er ikke så bid deal blant ungdommene som man skulle tro, og ikke i hvertfall ikke hva det en gang var.

Jeg tror det er du som blir mest utenfor her på FP.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 12:07   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

I 2015 var det 62 % av 15-åringene som konfirmerte seg i kirken.

Selvsagt føles det utenfor å ikke være en del av det de andre gjør. Det er det heller ingen som har skrevet at det ikke gjør. Det jeg prøvde å si er at det er ikke så bid deal blant ungdommene som man skulle tro, og ikke i hvertfall ikke hva det en gang var.

Jada, jeg refererte til innlegg rett oppi tråden her.

Jeg tror ikke det er så kjempe big deal blant ungdommen, men konfirmasjon er big deal generelt, mediene er fulle av greier, og mine unger har gjerne en tendens til å få med seg slikt de også, og da synes jeg det er helt okei at eldstemann går i en klasse hvor han ikke er den eneste som ikke konfirmerer seg. Og det mener jeg på tross av at jeg synes ungdommer nutildags er ganske kule.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 12:08   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg tror det er du som blir mest utenfor her på FP.

Ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.