Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-17, 17:16   #701
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg sitter no og plukkar ut bilder til konfimasjon. Tenkte å framkalle dei som polaroidbilder og henge dei i trådar som eg strekker langs veggen.

Det hørtes ut som en hyggelig ting! Hvor kan man fremkalle bildene sånn?

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 17-04-17, 17:35   #702
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg brukar Fotoknudsen no. Lastar opp til minnebanken, så framkallar på polaroid-format. Tanken er at eg setter dei i album etterpå, så får ho denne.

Gammel 17-04-17, 17:40   #703
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Dei har forresten tilbud no. 40 % ved bruk av rabattkode som står på framsida.

Gammel 17-04-17, 18:07   #704
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har svettet og bannet over Fotoknudsen sitt fotobokprogram et par dager nå. Makan til sludder. Måtte lagre hver minste endring jeg gjorde, i frykt for at siden skulle henge eller bare lukke seg ned. Klarte til slutt å bli ferdig, og har bestilt en riktig så fin bok til konfirmanten. Jeg tenkte å lage en liten presentasjon i stedet for tale (skal være i et lokale på jobben, og der holder man presentasjoner i power point, må vite )

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 17-04-17, 18:20   #705
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde den fotoboka jeg hadde laget gjennom Fotoknudsen var borte, men nå fant jeg den igjen. Så da har jeg bestilt både fotobok og 10x10 bilder. Jeg stjeler ideen din Bergensis. Nesten. Tenker jeg laminerer noen av bildene og lar de være pynt på bordet. Og så kan det hende at jeg gjør som deg og henger opp noen.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 17-04-17, 21:26   #706
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg tenkte å lage en bildefremvisning. Hva slags program eller app ville dere brukt? Noen som har gjort dette og vil dele erfaringen sin?

Jeg har lagt de på iPaden og setter den i ysebildevisningmodus. Skal ha den på TV via smart-tv/ appelTV. Håper jeg at jeg/ tenåringen får til. Skal også ha Kahooten på TV-skjermen.

Karamell er aktiv nå  
Gammel 18-04-17, 00:46   #707
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har vi mekka en liten filmsnutt med bilder og video. Bakgrunnsangen heter Slow down med en Nichole og jeg griner hver gang jeg hører den.
Har svært smartboard på jobb så må få testen den iløpet av uken.

Gammel 18-04-17, 00:49   #708
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skulle vise lysbildefremvisning på en tv som skulle stå i bakgrunnen, ved å bruke Chromecast. Problemet var bare at vi var på jobben min, og der viste det seg at trådløsnettet er sperret for både Chromecast og Apple-TV (som vi prøvde da CC ikke fungerte), så vi måtte bare gi opp og endte med å bruke en prosjektør og lerret i et naborom i stedet for å vise på tv-en i hovedrommet. Veldig lurt å sjekke alle aspekter ved det tekniske på forhånd, altså.

Gammel 18-04-17, 00:53   #709
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal vise det hjemme.

Karamell er aktiv nå  
Gammel 18-04-17, 08:16   #710
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Da har vi mekka en liten filmsnutt med bilder og video. Bakgrunnsangen heter Slow down med en Nichole og jeg griner hver gang jeg hører den.
Har svært smartboard på jobb så må få testen den iløpet av uken.

Vår fremvisning skal vises til Slipping Through My Fingers fra Mamma Mia. Det er sippepotensiale der også. ��

2 jenter, -02 og -04

Sist redigert av Ellisiv : 18-04-17 kl 11:22.
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 18-04-17, 10:45   #711
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg tenkte at vår skulle rulle på skjermen uten lyd mens vi spiste kaker, så får folk se når de gidder.

Karamell er aktiv nå  
Gammel 18-04-17, 13:09   #712
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg tenker at den fotoboka han får skal stå fremme slik at folk kan se i den. Og så blir det bilder liggende på bordet eller noe sånt. Jeg laminerer der, og legger de litt rundt. Får se om det blir noe bildevisning ut over det. Jeg bruker bilder som bakgrunn når jeg skal snakke litt om han.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 18-04-17, 16:19   #713
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg tenkte at vår skulle rulle på skjermen uten lyd mens vi spiste kaker, så får folk se når de gidder.

Eg tenker også noko slikt. Et fellesshow i 15 minutt er artig for foreldre og besteforeldre.

Gammel 18-04-17, 16:25   #714
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg tenker også noko slikt. Et fellesshow i 15 minutt er artig for foreldre og besteforeldre.

.... Men det er jo stort sett den kategorien som er i en konfirmasjon vel?

15 minutter med ulike bilder hørtes litt i overkant ut syns jeg, men hver sin smak.
Bortsett fra det så varer vår presentasjon, med musikk, nøyaktig like lenge som sangen, 3,5 minutter.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 18-04-17, 17:09   #715
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker at gjester uansett relasjon til konfirmanten bør bære over med innslag som bilder, sang, taler gir mycket som helst. Det er jo på grunn av konfirmanten selskapet holdes. (Nå blir det sikkert bare et par minuttet med tale fra vår side, i tillegg tenkte jeg å legge frem fotoalbumet hans, eller kan det bli ødelagt kanskje :lurer

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 18-04-17, 22:30   #716
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ha selskapet i partytelt, og det tror jeg dessverre utelukker bildepresentasjon/bildefilm og Kahoot. Det blir vel alt for lyst midt på dagen til at det synes. Det er synd, men jeg hadde også tenkt å heller henge opp bilder på teltveggene. Også blir det kanskje en quiz på papir heller en Kahoot.

Gammel 19-04-17, 00:14   #717
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en bildejobb å gjøre. Jeg har en del i album som jeg legger frem, men vi lager en foto-snurrfilm med gjestene og Mini sammen. Det tar litt tid.... også har vi igjen å skrive tale. Jeg skriver best under press så den blir nok til siste uken, jeg pleier å "kladde" talen i hodet og skriver notater underveis. Mini har hatt mange morsomme utsagn som har fått oss til å gråte av latter, disse har vi skrevet ned, så de blir nok dratt frem i en sammenheng.

Vi fikk tak i dress nå i påsken, vi har alle bunad, men han vil ikke ha. Men det å kjøpe dress i England ble en veldig hyggelig affære. Dressen ble tilpasset han med mulighet til å sy den ganske mye ut.

Jeg ble så fasinert av alle symaskinene til damen som satt og sydde i butikken så hun viste meg hvordan den kan sys ut i både bredde og lengde. Den ble faktisk ikke dyrere enn hva en ville ha kostet her.

Og han ble så fin . Han som hjalp Mini i butikken tok seg så tid til han og skjønte at dette var hans første ordentlige dress. Viste han hvordan han skulle knyte slips og brette tørklet til jakkelommen. De drev og tumlet i prøverommet før han kom ut til oss tilskuerne. Mor ble rent rørt over hvor staselig han er i dress.

Gammel 19-04-17, 00:20   #718
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så hyggelig, Fløyel! Tipper han var stolt selv?

Gammel 19-04-17, 00:22   #719
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så hyggelig, Fløyel! Tipper han var stolt selv?

Veldig! Han vokste ca 10 cm på vei ut av prøverommet.

Gammel 19-04-17, 10:50   #720
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Veldig! Han vokste ca 10 cm på vei ut av prøverommet.

Herlig!

~TM~ er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.