Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha det...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-17, 14:45   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Vi har en jente, og hun arver bunad inkludert sølv så vi slipper litt rimeligere unna. Men vi kommer til å tilby guttene også, når de er voksne, så da er det de som får tilbud om en mer kostbar gave enn jenta.

Jeg regner ikke med at guttene har mulighet til å kjøpe seg bunad (når jeg sier mulighet så mener jeg prioritere å kjøpe seg bunad) før de er godt voksne, så om de har lyst på så synes jeg det er flott å kunne gi de det når de er i 20-årene. For meg blir det sært å da gi si kr 15.000,- til jenta, for hun fikk da sånn sett en rimeligere bunad. Jeg tenker at ting jevner seg ut over tid. Et alternativ er jo f.eks. å kjøpe bryllupsdressen til poden om bunad ikke er ønskelig. Men jeg er helt enig med Pelen - en dress går av moten, det gjør jo ikke bunad. Så jeg hadde ikke lagt i kr 40.000,- i en designerdress just because liksom

Eldste har f.eks. fått et dyrt instrument, og det blir sikkert minst et stort kjøpt til i den kategorien. De to andre blir ikke kompensert for det (ikke konfirmasjonsgave).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.