|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Alkohol i konfirmasjon?
Men ville det da vært fullstendig irrelevant om det ble servert vin med eller uten alkohol?
![]() |
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis den hadde smakt like godt, ja, men det gjør den ikke. Det er smaken og ikke alkoholens virkning som er det viktigste for meg når jeg velger noe å drikke, og jeg synes vin er i en særklasse Sist redigert av liefje : 27-03-17 kl 10:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Når det gjelder øl hadde det vært irrelevant for meg. Jeg drikker gjerne øl uten alkohol til mat det passer med øl til, når jeg av en eller annen grunn ikke kan drikke alkohol. Men ikke vin, så lenge det ikke finnes alkoholfri vin som jeg synes smaker godt nok. Da drikker jeg heller noe helt annet som jeg faktisk liker, med eller uten alkohol. Så "vin" for meg er lik "vin med alkohol", men hovedsaken med drikken er smaken, ikke alkoholen. Derfor er vin bare en drikk for meg, på linje med andre drikker der noen har alkohol og noen ikke, med en spesiell smak som til bestemt mat er den jeg trakter etter (som tilbehør til mat vel å merke - på fest spiller selvsagt alkoholen en helt annen rolle, og da er det gjerne snakk om helt andre mengder også, enn det som drikkes til en konfirmasjonsmiddag).
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-03-17 kl 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Avsporing: Enkelte portviner eller banyuls er nydelig til sjokolade. Et par andre søte, ganske tunge dessertviner, også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Helt sikkert, problemet er bare at jeg ikke liker portvin eller dessertviner. Eller søt alkohol i det hele tatt. Så skulle jeg drukket det hadde det vært kun for alkoholens del.
![]() |
|
|