|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?
Nei, men det kan jo like gjerne tenkes at de som gir 20 K til ungen dropper utenlandsferie, så konseptet er det samme synes jeg. Man setter merkelapp "konfirmasjonsgave" på noe dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Veldig enig i dette. Man sender jo det samme signalet.
![]() |
![]() |
#3 |
Textrovert
|
Så vi burde droppe ferien fordi vi har konfirmant?
![]() |
#5 |
Textrovert
|
Vel, du skrev at det sendte dårlige signaler. Eller, vel, det var input som sa det, men det var vel uansett det du mente.
![]() |
#6 |
Absolute Beginner
|
Hun skrev da at de som gir 20 000 i gave kanskje må eller vil droppe dyr ferie det året? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Textrovert
|
Ja, men poenget var jo at Maverick mente at å bruke mye penger på konfirmasjonsgave gjorde at man var med å sette en standard. Og jeg synes faktisk det er litt ubehagelig at vår ferietur blir sett på som noe Nora Helmer-aktig.
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
Selvsagt kan det være med på å sette en standard? Om du sier til meg at konfirmanten får en reise i gave, så aner jo ikke jeg noe om det er en reise dere skulle dratt på uansett. Og det er jo i alle tilfeller en dyr gave.
![]() |
![]() |
#9 |
|
Poenget med TRÅDEN er så vidt jeg skjønte "kan man roe ned pengebruken i konfgavene litt?", og da er det altså da helt objektivt ikke kjempeforskjell på om ungen sier "jeg fikk 20K av muttern og fattern" eller "jeg fikk to uker på Cuba". |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
Du leser vel litt med vrangbrillene på nå?
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Ser den, altså. Mitt inntrykk er at å få velge ferietur ikke er like sterkt signal som rene pengegaver (som kan telles veldig lett), men jeg kan selvsagt ta feil.
![]() |
#12 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2017
![]() |
![]() Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?Konfirmasjon er en gave i seg selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Eh, hæ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har en utrolig evne til å vri alt som blir sagt til å bli en direkte kritikk mot (eventuelt latterliggjøring av) deg og dine valg. Enten det gjelder dette, sodd som festmat, eller joggesko til skjørt. Kan du ikke lære deg å stå for egne valg, tåle at andre ville valgt annerledes enn deg, eller har motforestilling mot noe du gjør, uten å gjøre deg selv til offer?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 26-03-17 kl 10:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Off the map.
|
Vi er de første av alle i vår generasjon med konfirmant. Håper de legger lista på et fornuftig nivå. Jeg tror det blir det.
![]() |
#16 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?Jeg har god kollega med konfirmant i år. Finnes det noen gjengs takst? Er 300 passende? Eller 500? Jeg vil si hun er min nærmeste og beste venn på jobben. Kjent hverandre i 15 år.
![]() |
Emneord |
bollefest, sjiraffbaby |
|
|