|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Kan man servere "alt" i en konfirmasjon? | |||
Alt er greit- det er konfirmantens dag! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 12,71% |
Mor far lar konfirmanten bestemme ut fra deres forslag |
37 | 31,36% |
Konfirmanten bestemmer, men pris/hva som er praktisk mulig spiller også en rolle |
57 | 48,31% |
Konfirmasjonsmiddag skal være "ordentlig" middag- kjøtt eller fisk- med forrett og dessert. |
21 | 17,80% |
Konfirmasjonsmiddag skal/bør være catering som koldtbord eller snitter |
6 | 5,08% |
Annet |
4 | 3,39% |
Tacokrydder/vi feirer ikke konfirmasjon |
5 | 4,24% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Pauset
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?
Jeg mener ikke å latterliggjøre, sier bare at for meg er ikke det festmat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Pauset
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Hva som er festmat varierer veldig ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Jeg synes forresten det er kult om noen serverer skikkelig tradisjonsmat i konfirmasjon, bryllup og lignende. Uansett om det er sodd, rømmegrøt eller hva som nå måtte være lokal tradisjon på stedet.
![]() |
#106 |
Leser
|
Naking i konfirmasjon, ja det hadde i alle fall blitt action
![]() |
#107 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror det er mer hva man er vant med som er poenget her. Jeg visste seriøst ikke at sodd er festmat. For meg er det noe mannen har servert fra boks i ny og ne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?I vår familie varierer det veldig,men koldtbord/tapsa er gjenganger. Har også vært middag med stek.
![]() |
#109 |
Personlig pessimist
|
Det er da ingen som latterliggjør sodd, men det må være ok å si at man ikke ser på det som festmat i en diskusjon som handler om hva man serverer i konfirmasjon. Jeg har aldri spist sodd, og synes det ser ut som litt enkel lapskaus? Det ser ikke ut som festmat for meg, men det er ikke pizza heller, og jeg hadde gladelig spist det i bunad. Det er stor forskjell på hva jeg selv hadde servert i konfirmasjon, og hva jeg synes er helt greit at andre serverer. Det er samme for meg, jeg hadde kommet i konfirmasjonen og vært høflig, glad og fornøyd uansett.
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom hva man tenker på som festmat og hva man kan tenke seg å servere i konfirmasjon heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Jeg hadde blånekta å servere lørdagsmiddag som pizza, taco i konfirmasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Drømmer
|
Enig med deg, er konfirmanten jeg drar for, ikke maten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
Jeg synes det er morsomt at hvis man tar det samme kjøttet, de samme grønnsakene og de samme potetene, men uten "vannet", så vil de fleste av dere si det er festmat.
![]() |
![]() |
#114 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Sodd er skikkelig festmat! Det vet selv jeg som er fra Østlandet.
![]() |
#115 |
Bedreviter
|
Kokt kjøtt, kjøttboller, kokte poteter og kokte grønnsaker? Nei, det hadde ikke klassifisert som festmat hos meg. Og jeg er som sagt opplært til å regne Sodd for festmat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
Nei, nei. Du måtte jo stekt kjøttet i stedet da. Kjøtt kommer jo ikke ferdig kuttet i småbiter eller laget som kjøttboller, vet du.
![]() |
![]() |
#117 |
Personlig pessimist
|
Eh, men da er du over på noe helt annet enn bare "uten vannet" som du selv beskrev.
![]() |
![]() |
#118 |
Bedreviter
|
du mener at lammekjøtt og poteter kan være festmat? Ja, men da kan du jo like gjerne si at en variant av taco er indrefilet, så det syns jeg blir ganske søkt. Det er klart at tilbereding ikke er uvesentlig for hvor høytidelig maten oppleves å være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Vi har latt konfirmanten (x2) være med å bestemme menyen. Sist redigert av Tilde : 24-03-17 kl 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
Det er jeg ikke enig i. Jeg sa "det samme kjøttet", ikke noe om hvor langt tilbake i bearbeidelsesprosessen man skal.
Mener du i fullt alvor at steik og poteter ikke er festmat? Jeg har fått det servert i utallige bryllup, men hva vet jeg.
![]() |
![]() |
|
|