Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Jeg hadde syntes det var stusselig å reise halve landet rundt for å delta i konfirmasjon også få servert bare pizza. Det kan godt hende det gjør meg snobbete, men jeg syns pizza er mat som det er veldig lite "festmiddag" over.
Pizza som del av et koldtbord eller sammen med flere andre retter, hadde vært noe helt annet.
Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.
Kun pizza, taco eller lasagne er ikke aktuelt i konfirmasjon her i huset. Som en del av et koldtbord hadde vært greit. Syns, selv om selskapet ikke er veldig formelt, at det skal være litt "høytid" over måltidet. Tror jeg hadde blitt skuffet dersom jeg var invitert i konfirmasjon og vi f.eks. kun fikk pizza. Da kunne det i så fall vært sagt fra på forhånd. Gidder ikke dra frem bunaden for en pizzafest liksom.

Hva skjedde med at det er konfirmantens store dag, en feiring der ungdommen står i sentrum? Her kritiserer man ungdom som konfirmerer seg bare for å få gaver, også er det voksne som knapt nok gidder å komme eller ha på seg finstasen hvis ikke maten er opp til deres standard. Merkelige prioriteringer. Jeg reiser gjerne halve landet rundt og tar på meg bunaden for å feire konfirmantene i min familie, på deres premisser, for det fortjener de på dagen sin, flotte ungdommene. Det er ikke maten jeg kommer for. Hva jeg hadde fått servert hadde faktisk vært underordnet.
Jeg blir rett og slett trist når jeg hører sånt fra voksne folk.
Sist redigert av My : 24-03-17 kl 16:25.
|