Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Å vaske flisegulv

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-07, 14:10   #21
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Sånn dampvasker kan jeg vel kanskje kjøpe og bruke på flisgulvet i gangen?

Veldig fornøyd med gulvet, men det er pyton og vaske det.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:12   #22
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Iset! Når du har fått din så kommer jeg til deg så vasker vi badegulvet ditt sammen! Så får jeg se om det ser bra ut!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:18   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 03-07-07, 22:02   #24
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg bestilt. Jeg håper det er et bra produkt.
Når det er steamet, må det da tørkes over, eller fungerer den som en tepperenser?

Gammel 03-07-07, 22:08   #25
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fliser på gulvene i gangen, på badet, i stua og på kjøkkenet. Nå drømmer jeg om damprenser...

Gammel 04-07-07, 08:45   #26
Left
Passiv

Standard

*Abonnere*
Har samme problemet her, og jeg har brukt alle tenkelige og sikkert utenkelige redskaper for å få fugene i den fargen de skal være - kom gjerne med dampvasker-anbefalinger. Noen som har noe annet enn TV-Shop sin?

Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 08:48   #27
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nå venter jeg spent. Om den er så bra så må jeg vel ha en.
Over halve huset blir flislagt (når vi blir ferdige) så det hadde vært greit med noe som er lett å bruke.

Gammel 04-07-07, 09:06   #28
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Eddikvann fungerer supert på fuger. Det lukter ikke godt, men rent blir det!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 09:30   #29
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hovedpoenget (mitt, i allefall) må jo være en vaskemetode som gjør at man slipper å vaske hver fuge for seg hver uke. En måte å dra over gulvet på som tar fugene også, hvis noen skjønner hva jeg prøver å si.

Gammel 04-07-07, 09:31   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg hadde aldri ligget på kne og brukt en neglebørste eller lignende.

Gammel 04-07-07, 09:38   #31
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Fugene på kjøkkenflisene (gulvet) ble helt rene.

Man behøver ikke tørke over etterpå, gulvet tørker raskt.

Jeg bruker steameren på fliser både i gang, på soverom og kjøkken, samt andre typer gulv jeg har.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 10:38   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Fugene på kjøkkenflisene (gulvet) ble helt rene.

Man behøver ikke tørke over etterpå, gulvet tørker raskt.

Jeg bruker steameren på fliser både i gang, på soverom og kjøkken, samt andre typer gulv jeg har.

Hadde ikke du brukt den på en kåpe også? Jeg har lyst å prøve den på sofaen, og på bilsetene.

Gammel 04-07-07, 10:41   #33
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hadde ikke du brukt den på en kåpe også? Jeg har lyst å prøve den på sofaen, og på bilsetene.

Det stemmer, jeg fikk noe søl på ullkåpen min som ikke gikk av med klut eller å pirke bort. Steamet alle flekkene bort og den så like fin ut etterpå.

Gammel 04-07-07, 10:42   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gammel 04-07-07, 10:45   #35
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Stuegulvet vårt er av linoleum og er garret med skitt. Siden vi har 3 hunder, er det uaktulelt å legge nytt. Nå er jeg spent på om damperen greier brasene. Det burde den gjøre ifløge anbefalingene.

Gammel 04-07-07, 10:54   #36
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Men damp - jeg mener, man får jo brannsår av damp mot huden - ødelegger ikke det f.eks. parkettgulv, tekstiler osv?

Gammel 04-07-07, 10:59   #37
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Det er minst 10 år siden dette kom på markedet. Jeg husket at noen brukte det til å vaske leiligheten ved utflytting. Tapenen løsnet fra veggene, så den kan nok ikke brukes på alt.

Gammel 04-07-07, 11:08   #38
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det er minst 10 år siden dette kom på markedet. Jeg husket at noen brukte det til å vaske leiligheten ved utflytting. Tapenen løsnet fra veggene, så den kan nok ikke brukes på alt.

Tapeten bør man definitivt ligge unna ja

Gammel 04-07-07, 11:13   #39
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men damp - jeg mener, man får jo brannsår av damp mot huden - ødelegger ikke det f.eks. parkettgulv, tekstiler osv?

Parkettgulvet mitt er like fint, bare blankere fordi jeg bruker steameren. Jeg har aldri spurt noen om hvordan det er med parketten fordi den er gammel og skal byttes uansett. Hittil er den like fin, men hvordan den blir om du bruker stamer 1 gang i uka i 2 år vet jeg faktisk ikke. Man bør kanskje ta en telefon til en parkettforhandler?

Det følger med et munnstykke som gir en smal stråle, denne brukte jeg på ullkåpen min og jeg steamet veldig tett innpå for å få bort sølet. Det var ikke noe problem. Nå har jeg jobbet på renseri i sin tid og vet veldig godt hva de enkelte tekstiler tåler av slikt, men det er lov å tenke og være forsiktig.

Den smale strålen er forøvrig super til rundt kraner, i hjørner i dusjkabinett, nede i vasker/sluker og slikt. Der hvor det samler seg ekkelt belegg og skumle saker.

Gammel 04-07-07, 11:39   #40
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Mange parkettgulv tåler ikke vann, så jeg ville ikke ha brukt steamer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.