Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Studenter med lommepenger fra far og mor

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-17, 19:40   #18
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Studenter med lommepenger fra far og mor

Jeg ser helt klart at det med sponsing fra foreldre er mer nødvendig i dag enn da jeg selv var student. Det er bare å se på leiepris kontra beløp utbetalt i måneden. Men det er noe med det å kjenne på kroppen hvordan der er å snu på krona. Kanskje må leve på det i skapet som er av typen spaghetti en uke før kontoen fylles osv. Jeg tror det er sunt.
Levde selv på minimalt med penger i ganske mange år, men da sammen med mannen min so jeg møtte første året ute av redet. Etter tre år klarte vi å kjøpe vår første bolig med kausjonshjelp fra mine foreldre. Men levde da også på et minimum. Men fordi vi fikk den hjelpen da klarte vi å pusse opp og selge meg god fortjeneste og vi bygde oss opp en egenkapital vi har økt for hver bolig. Og dermed endt opp med grei bolig i voksen alder helt uten høyere utdanning og millioninntekter.

Ser for meg å hjelpe barna våre ja. Men hvordan får vi se. Det kommer andre på hva de skal. Men jeg kommer til å la de få prøve seg selv. Har selv måttet ringe foreldre og tigget penger. Ikke gøy. Lærte meg å omprioritere i ettertid, og det er virkelig fornuftig å vite prisen på ulike matvarer feks.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.