Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

NRK-programmet Innafor

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-17, 11:33   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NRK-programmet Innafor

Så fascinerende at folk kan oppleve et program med så forskjellig blikk! Jeg fikk helt motsatt inntrykk enn Blichfeldt. Inntrykket mitt etter å ha sett programmet var:
1. Skjønnhetsidealer kryper lengre og lengre inn i intimsonene våre, og det var opplysende å se i hvor stor grad dette faktisk påvirker kvinner og menn.
2. Intimkirurgen sa helt utrolig idiotiske ting som at kunsten viser kvinnekjønnet som en strek, så derfor er det meningen at vi skal ha en strek som kjønnsorgan. Jeg fikk lyst til å klappe til ham. At slik argumentasjon tydeligvis virker på noen, er nyttig å vite. Da må vi finne en måte å mobilisere mot det. Å prøve å tie det ihjel funker ikke. At det på kort sikt fører til økt usikkerhet hos mange, og økt tilstrømning til idiotkirurgen, er dessverre et faktum, men på lengre sikt vil program som dette bidra til endring ,hvis vi tar i mot stafettpinnen og gjør noe.
3. Programlederens personlige involvering ble en tydelig illustrasjon på hvordan denne påvirkningen fungerer. Hennes økende usikkerhet utover i episoden viser hvor lett det er å la seg påvirke. At man ikke er dum eller svak, men at disse sosiale mekanismene er så sterke. Hun er en nyttig modell for hvordan man selv kan vurdere egne reaksjoner.
Programmet ble en vekker for mange. Kvinnelig omskjæring er en barbarisk skikk i mange land, som forkrøpler kvinner. Det er også barbarisk at vi lar kvinneundertrykkende syn på kvinners vulva snike seg inn i vår kultur også, om enn i mildere form.
Jeg skal definitivt gå naken i garderoben i svømmehallen med de indre kjønnsleppene hengende fritt, med stolthet heretter. Strek meg her og der, liksom.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-17, 12:14   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: NRK-programmet Innafor

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Så fascinerende at folk kan oppleve et program med så forskjellig blikk! Jeg fikk helt motsatt inntrykk enn Blichfeldt. Inntrykket mitt etter å ha sett programmet var:
1. Skjønnhetsidealer kryper lengre og lengre inn i intimsonene våre, og det var opplysende å se i hvor stor grad dette faktisk påvirker kvinner og menn.
2. Intimkirurgen sa helt utrolig idiotiske ting som at kunsten viser kvinnekjønnet som en strek, så derfor er det meningen at vi skal ha en strek som kjønnsorgan. Jeg fikk lyst til å klappe til ham. At slik argumentasjon tydeligvis virker på noen, er nyttig å vite. Da må vi finne en måte å mobilisere mot det. Å prøve å tie det ihjel funker ikke. At det på kort sikt fører til økt usikkerhet hos mange, og økt tilstrømning til idiotkirurgen, er dessverre et faktum, men på lengre sikt vil program som dette bidra til endring ,hvis vi tar i mot stafettpinnen og gjør noe.
3. Programlederens personlige involvering ble en tydelig illustrasjon på hvordan denne påvirkningen fungerer. Hennes økende usikkerhet utover i episoden viser hvor lett det er å la seg påvirke. At man ikke er dum eller svak, men at disse sosiale mekanismene er så sterke. Hun er en nyttig modell for hvordan man selv kan vurdere egne reaksjoner.
Programmet ble en vekker for mange. Kvinnelig omskjæring er en barbarisk skikk i mange land, som forkrøpler kvinner. Det er også barbarisk at vi lar kvinneundertrykkende syn på kvinners vulva snike seg inn i vår kultur også, om enn i mildere form.
Jeg skal definitivt gå naken i garderoben i svømmehallen med de indre kjønnsleppene hengende fritt, med stolthet heretter. Strek meg her og der, liksom.

Herregud, sa han virkelig det?!? Skulle blitt
Ingen mann, og ihvertfall ikke plastikkirurg, skal få bestemme hvordan jeg bør se ut altså.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.