Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?
Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.
Jeg er så uendelig drittlei av å høre møkkarussesanger med sjokkerende budskap om hvordan jenter fritt kan brukes til gutters forlystelse bli bortforklart med at "ungdommen vil bare tøye grenser" og det er bare "drøy humor" og at ingen av gutta "egentlig mener det". 
Jeg er også lei av å høre norske, velutdannede, middelaldrende menn mansplaine for oss kvinner at det ikke er noe å kjempe for lenger og at likestillingen er i boks, så hva er det egentlig vi driver og maser og gnåler for fremdeles? 
Det første er så skrekkelig at en må lure på om de virkelig er så stappteite st de tror de kan slippe unna med å si noe så dumt.
Det andre får meg lynforbanna, særlig når de slenger på at de skulle ønske norske feminister i stedet for å mele sin egen kake hele tiden heller kunne tenke litt på internasjonal solidaritet!
Bare fordi disse idiotene ikke kan ha to tanker i hodet samtidig greier de ikke en gang å skjønne at andre kan ha det. Dessuten virker det ikke som de kan ha én tanke i hodet en gang når de påstår st alt er bra og kvinnedagen kan bare avskaffes.