Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-17, 08:04   #11
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Jeg er helt for at det flyttes statlige arbeidsplasser ut av Oslo, vi trenger statlige arbeidsplasser i distriktene også, tenk på det tapet f. eks Bodø og Andøya har hatt med nedleggingen av flybasene der. Jeg har ikke regnet eller sett tall, men antallet arbeidsplasser som forsvinner ifht antall innbygger er nok veldig mye høyere enn om Oslo mister et hundretalls arbeidsplasser.
Når det er sagt (og uten at jeg har satt meg veldig inn i saken) synes jeg det virker valgfleskaktig å sende 10 hit og 27 dit, rett og slett litt lite gjennomtenkt og konsekvensutredet.
Etter hva jeg forstår er flere av disse fagmiljøene små og med spisskompetanse, og da forstår jeg ikke hva godt det skal gjøre med denne flyttingen, annet enn å pjuske litt på sinna ordførere i distriktet.
Jeg tror de ville hatt mye mer igjen for å la de spisskompetente være i sine etablerte fagmiljøer og heller utredet grundig hvilken kompetanse som ligger i ulike områder, og hvordan man kunne flytte etater/tjenester ut som denne etablerte kompetansen kunne ivareta, i stedet for å tvangsflytte folk ut i allerede pressede områder mtp. arbeidsledighet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.