Sv: Roadtrip SF - LA
Det er diverse tråder om dette her inne fra før, hvor jeg har anbefalt på harde livet. Det begynner å bli en del forumdamer her som har vært på Swanton, det er veldig gøy, for den eksisterer ikke i guider og vanlige anbefalinger, men det er dit jeg drar i hodet mitt når jeg trenger et sted å flykte til. 
Jeg klipper inn:
Opprinnelig lagt inn av Acsa med hjemlengsel
Jeg synes Carmel er fint, men det er veldig "Californias svar på rivieraen"; dvs. at alt er overpriset og jukse-italiensk og jukse-fransk. Men sjarmerende, for all del.
Jeg savner Santa Cruz og hele området så fælt, to og en halv måned etter hjemreise, at jeg nesten ikke klarer å svare i tråden. Men altså. Kjør Coast highway 1 mellom San Francisco og Carmel, eller aller helst ned til Big Sur. Mellom SF og Carmel stopper du i Santa Cruz. Men før du kommer så langt så stopper du på Swanton Berry Farm og kjøper jordbær og kjøp for all del verdens beste kakao! Og olallieberrysyltetøy. Du kan også stoppe i Davenport og gå på Whale Bakery og spise lunsj, eller bare kjøpe med noen knallgode bakervarer. (Bearclaw med mandelfyll, f.eks). Så videre til Santa Cruz. Hovedgata (Pacific Ave) har masse små butikker som ikke er kjedebutikker, og en veldig bra bokhandel. Spis dessert på Chocolate ved siden av bokhandelen. Eller kjøp med dere picnic på økosupermarkedet New Leaf på vestsiden av byen og dra ned til Natural Bridges-stranda og spis ved bordene i utkanten av stranda under eucalyptustrærne. Hvis fornøyelsesparkbehovet ikke er dekket så er det en rett ved bystranda, Santa Cruz Boardwalk. I andre enden av bukta ligger Monterey, som har veldig bra akvarium. Mellom Santa Cruz og Monterey er det et sted som heter Moss Landing, der er det en sjømatsrestaurant med en stor parkeringsplass foran, parker der og se på de hundre sjøløvene som har okkupert flytebrygga. Og litt lenger ute er det en flokk ("a raft") med havotere. Ok, jeg kan fortsette i det uendelig. Spør hvis det er noe! :går etter lommetørklet: