Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva om Donald Trump blir president?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-17, 10:30   #701
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

For sju timer siden kom denne - hva i alle dager mener han?

Han mener vel sikkert det som skjedde i Canada.

Mex er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 10:35   #702
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi skal dit i påsken 2018.
Mao jeg skal bestille biletter om 2 mnd...
Det føles helt sprøtt å skulle være utrygg for å reise til USA.
Men, det er akkurat slik det føles.

For meg handler det ikke om å føle seg utrygg. Jeg, som hvit vesteuropeer, til tross for at jeg er liberal, er trygg. Dette handler vitterlig ikke om meg. Jeg vil ikke reise dit fordi jeg ikke kan overse at Trump nekter folk som ikke ser ut som meg innreise, som fratar folk rettigheter basert på kjønn, legning, religion og opprinnelse. Jeg vil ikke legge igjen penger i et land som holder på slik, rett og slett.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 10:57   #703
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Han mener vel sikkert det som skjedde i Canada.

Dette kom jo lenge før dette skjedde i Canada.

Kanskje han visste noe?

Gammel 30-01-17, 11:04   #704
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Dette kom jo lenge før dette skjedde i Canada.

Kanskje han visste noe?

Det blir ikke litt vel konspirasjonsteoriete, da? Jeg blir litt skeptisk av å lese statuser som handler om at det Trump driver med egentlig er noe som støttes av republikanerne i kongressen, og at de driver med noe mye skumlere bak kulisssene, som Trumps crazybananas handlinger skal skjule.

Jeg tenker det er viktig å følge med på alt styresmaktene (også våre egne) gjør, og at media må skrive om alt, også de vanskelige sakene, som kanskje ikke er så enkle å destillere ned til tre setninger.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 11:07   #705
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med "mess in Europe" mener han vel det alle andre alt right-folk mener - at Europa er ødelagt av islam og at hvite kvinner ikke kan gå ut av husene sine uten å bli drept eller voldtatt.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 11:30   #706
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis man følger de "riktige" folkene på twitter, og leser de "riktige" nyhetskanalene, så er det en uendelig strøm av rapporter om fæle hendelser som skal ha skjedd ulike steder. Noe er rent oppspinn, noe er blåst ut av proporsjoner, og så er det akkurat så mange faktiske hendelser med at det er vanskelig å avfeie det hele som tull.

Gammel 30-01-17, 11:41   #707
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hvis man følger de "riktige" folkene på twitter, og leser de "riktige" nyhetskanalene, så er det en uendelig strøm av rapporter om fæle hendelser som skal ha skjedd ulike steder. Noe er rent oppspinn, noe er blåst ut av proporsjoner, og så er det akkurat så mange faktiske hendelser med at det er vanskelig å avfeie det hele som tull.

Hva mener du med "riktige"? Jeg følger fra ekstremt høyre til ekstremt venstre, det er ganske nyttig. Og samme med nyheter. Leser Breitbart, selv om jeg kaster litt opp i munnen min av kommentarfeltene.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 11:55   #708
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva mener du med "riktige"? Jeg følger fra ekstremt høyre til ekstremt venstre, det er ganske nyttig. Og samme med nyheter. Leser Breitbart, selv om jeg kaster litt opp i munnen min av kommentarfeltene.

Jeg har ikke så mange konkrete eksempler å komme med, men har snublet over en del ulike stemmer. Jeg tror ikke Trump er bevisst på å følge et vidt spekter av folk, og det virker som om han følger den type mennesker og media som jeg har luket ut av mitt nyhetsbilde. Det er veldig lett å lage seg et ekkokammer i dag.

Gammel 30-01-17, 12:26   #709
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For meg handler det ikke om å føle seg utrygg. Jeg, som hvit vesteuropeer, til tross for at jeg er liberal, er trygg. Dette handler vitterlig ikke om meg. Jeg vil ikke reise dit fordi jeg ikke kan overse at Trump nekter folk som ikke ser ut som meg innreise, som fratar folk rettigheter basert på kjønn, legning, religion og opprinnelse. Jeg vil ikke legge igjen penger i et land som holder på slik, rett og slett.

Skulle gjerne vært så politisk korrekt, men det er denne sjangens vi har. Dropper vi turen nå, så blir det ikke.
Så om den utgår blir det på grunnlag av egen frykt, ikke solidaritet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 12:26   #710
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Nå anklager han jo opposisjonen for å prøve å starte ww3, så dånn går no dagan. Skummelt!

Ikke opposisjonen. De to han snakket om er vel republikanske senatorer som kritisert ham? McCain var vel en av dem om jeg ikke husker feil. Jeg ser med glede at det faktisk er republikanere som taler hjem midt i mot også. Eller grlede og glede. Med økt bekymring kanskje. Når til og med hans egne partifeller er bekymret sier det mye.

Gammel 30-01-17, 12:42   #711
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Ikke opposisjonen. De to han snakket om er vel republikanske senatorer som kritisert ham? McCain var vel en av dem om jeg ikke husker feil. Jeg ser med glede at det faktisk er republikanere som taler hjem midt i mot også. Eller grlede og glede. Med økt bekymring kanskje. Når til og med hans egne partifeller er bekymret sier det mye.

Det er sant, jeg så det i dag. Desto bedre egentlig, at han fyrer opp folk internt. Uansett; jeg liker ikke når verdensledere slenger om seg med ww3-retorikk.

Gammel 30-01-17, 13:13   #712
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det blir ikke litt vel konspirasjonsteoriete, da?

Selvfølgelig er det det, i tråd med Breitbart og Steve Bannon. Jeg er så sint og så lei meg og var helt klar over at det jeg skrev var akkurat så ille som det høres ut, måtte løpe til time og kunne ikke skrive mer.

Gammel 30-01-17, 13:15   #713
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke redd for å reise til USA, men føler et sterkt ubehag ved å reise rundt og "kose meg" i noe som går straka vegen mot et totalitært regime. Litt samme følelsen som jeg hadde i Dubai. Samtidig tror jeg det kan være interessant og givende å treffe mennesker og snakke med dem om hva som skjer. Det er virkelig en historisk tid, dette.

Gammel 30-01-17, 13:21   #714
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er ikke redd for å reise til USA, men føler et sterkt ubehag ved å reise rundt og "kose meg" i noe som går straka vegen mot et totalitært regime. Litt samme følelsen som jeg hadde i Dubai. Samtidig tror jeg det kan være interessant og givende å treffe mennesker og snakke med dem om hva som skjer. Det er virkelig en historisk tid, dette.

Ja, det er det ubehaget jeg kjenner på også. Vi har ingen turer på trappene, men vi har vært i USA omtrent hvert 3.-5. år og har gode venner der. Det er vanskelig nå, og jeg kommer ikke til å planlegge noen ny tur med det første. Noen av vennene våre er republikanere, dog jeg tror ingen hadde Trump som førstevalg. Samtidig ser jeg at endel begynner å ta ham i forsvar. Jeg har tenkt utrolig mye på dette i det siste, hva vil skje med ulike vennskap nå?

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 13:25   #715
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hvis det faktisk trår i kraft det der med å sjekke sosiale medier til innreisende kan i hvert fall jeg bare glemme å dra til USA.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 13:37   #716
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det faktisk trår i kraft det der med å sjekke sosiale medier til innreisende kan i hvert fall jeg bare glemme å dra til USA.

Jeg lurer på hvordan de har tenkt å gjennomføre dette i praksis, og hvis de får det til så kommer det til å koste enormt! Hvis målet er å holde terrorister ute av USA så må da pengene kunne være brukt på en mye mer effektiv måte. Tenker jeg. Midt i galskapen.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 13:38   #717
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, slik føle jeg også. Vi har en reise lanlagt.

Det kan jeg også i tilfelle. Men jeg, som de fleste, er ikke mot USA; men mot Trump.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 13:41   #718
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette.

For meg som har bodd der i 3.5 år blir det utrolig interessant å dra tilbake og snakke med venner og bekjente. Jeg har dem i alle leire. De beste vennene mine er sterkt kritiske til Trump. Jeg har også en god kompis som er sterkt kritisk til både Trump og Hillary (og som også stemte på en helt annen kandidat). Han er forøvrig den av vennene mine som er mest politisk aktiv. Jeg har også venner (etter vi flyttet tilbake er de blitt mer Facebook-venner, fordi vi er så ulike mht verdisyn) som er heftig for Trump. Og jeg ser at mennesker som før var veldig nære nå poster hhv pro og anti Trump - jeg lurer jo på hva det har gjort med vennskapene deres.

Jeg har aldri vurdert å avlyse turen min. Jeg kan ikke slutte å treffe venner fordi de mot sin vilje har fått Trump som president. Det er overhode ikke en støtte til Trump å dra til USA.

Gammel 30-01-17, 13:43   #719
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det kan jeg også i tilfelle. Men jeg, som de fleste, er ikke mot USA; men mot Trump.

Nei, men tror du nå egentlig det har noe å si?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 13:46   #720
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Både jeg og ungene (vel, hun som har Facebook) ligger nok dårlig an da ja. Kanskje det blir spennende spørsmål i immigration denne gangen. Jeg kommer ikke til å lyve for å slippe inn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.