Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnemeny på restaurant

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-07, 04:19   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Fra Aftenposten om dette vi diskuterer:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1865294.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1865296.ece

Gammel 02-07-07, 10:07   #2
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemeny på restaurant

Vi har nettopp fått lånt ei fin bok om mat for barn (og resten av familien) på biblioteket. Det står det også litt om denne problematikken. Jeg tror den ene forfatteren har rett i at vi som foreldre, eller flertallet av oss, nok har mye av skylda for denne trenden. Når vi er på restaurant ønsker vi minst mulig styr, og de aller fleste barn eelsker den klassiske barnemat-menyen. Joda det finnes unntak, men jeg kjenner ikke mange barn som ikke liker pølser når de først har fått smaken på det. Og jeg kjenner svært mange fornuftige foreldre. Og når vi er på restaurant ønsker vi minst mulig styr og bråk - og kjøper gjerne noe vi vet går ned på høykant.

Problemet kommer særlig når det er ferietid og restaurantbesøkene øker, det er jo ikke sunt å leve på pølser og nuggets. Jeg er forøvrig veldig enig i at de aller fleste utesteder har mye å tjene på å sunnere barnemenyer. Hva skjedde med den gode gamle spaghetti bolognese? Den var alltid et alternativ da jeg var liten.

Jeg får heller starte min egen kampanje med å si fra når jeg synes utvalget er for dårlig - og skryte av de plassene der vi får halve voksenmenyer (det får vi som oftest her vi bor). Det blir spennende å se når vi kommer til Danmark på den ordentlige ferien vår.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.