|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjon
Når vi skal ha konfirmasjon (om to år), kjem vi til å ha gjestar som sikkert har komt dagen før med fly. Då er det litt stusselig å måtte sitte på hotellet halve dagen og vente. Og eit par av dei skal muligens overnatte i vårt hus også.
|
|
|
#23 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Stompa sine invitasjoner er så og si kopi av de tre vi har laget i sin tid. Langveisreisende gjester har drukket kaffe på terassen eller hos en annen gjest helt uten at vi har skrevet det noe sted. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjonMulig det er bare meg, men jeg hadde foretrukket å sitte på hotellrommet (eller der vi bor, vi kommer alltid langveisfra når vi deltar på konfirmasjoner og overnatter alltid hos familie), tatt meg en tur rundt eller egentlig det meste annet framfor å sitte på noen andres terrasse å vente på at seremonien er over.
|
|
|
#26 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjonI alle de ørtogfjørti konfirmasjoner jeg har vært i, med tildelte biletter kun til næreste familie, så har jeg bare møtt opp ved selskapslokaler til invitert tid og er aldri blitt tilbudt-, eller har forventet å få, servering av noe slag mens seremonien pågår.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 26-01-17 kl 17:07. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bedreviter
|
Jeg også, men jeg syns jo det er opp til den som inviterer å legge rammene for festen. Jeg regner med at det kanskje skal være en felles samling i forkant av konfirmasjonen, eller noe slikt, som gjør at det blir dumt å sende folk hjem i mellomtiden? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Nei, sånn tenker jeg også.
Greier ikke gjestene å gå ut av hotellet på egenhånd? Gjester som skal bo hjemme hos dere regner jeg med at dere har mer kommunikasjon med enn bare via den skriftlige innbydelsen, og jeg ville forklart til dem muntlig. Om det er nødvendig.
|
|
|
#29 |
|
Eppur si muove.
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjonJa, altså det er selvsagt hyggelig å arrangere noe hjemme hos seg til de som ikke deltar på seremonien. Jeg tenkte bare at det strengt tatt ikke er nødvendig og at jeg personlig bare hadde invitert til selskapet. Hvis det er samling før konfirmasjonen skjønner jeg det bedre skjønt jeg har aldri opplevd at folk samles før selve konfirmasjonen, da har familien mer enn nok av andre ting å gjøre.
|
|
|
#30 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjonTror du at det vil bli et problem da? Det er vel kjent at det er slik? - For øvrig synes jeg 15 billetter var raust. Da broren min ble konfirmert for 15 år siden :knirk: fikk de 8, tror jeg.
|
|
|
#31 |
|
Eppur si muove.
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjonI de siste konfirmasjonene vi har deltatt i tror jeg ikke det var begrensede plasser i det hele tatt. Vi var i allefall over 20 som deltok på seremoniene. Alle besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn og i den siste konfirmasjonen også stefars foreldre og søsken m/partnere og barn.
|
|
|
#32 |
|
Søt og rar
|
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjonKunne enkelt vært løst ved å ha så lita slekt som jeg hadde. Vi var faktisk bare 13 stykker, totalt. Alle overnattet hjemme hos oss. Onkel Bjørn sov på vaskerommet.
|
|
|
#33 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjonVi sendte bare en invitasjon hvor det sto at de var invitert til festen. De som fikk billett til rådhuset fikk melding om det utenom. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Men var det human etisk konfirmasjon?
|
|
|
#35 |
|
Eppur si muove.
Nei, alle var i kirken. Er det friere der med tanke på gjester?
|
|
|
#36 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjonHer vi bor har flere kommuner samme seremoni i regi av HEF, og dermed er det begrenset med plasser. Innad i de samme kommunene er det både en og flere kirker, samt at kirken gjerne har to datoer i kommunen her i alle fall. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
ctrl+z
|
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjonVi har hatt to humanistiske konfirmasjoner og har sendt ut to klokkeslett, et for seremonien og et for festen. Det hadde sikkert vært hyggelig å arrangere noe for de dom ikke fikk plass på seremonien, men det har ikke vi evnet å tenke på.
|
|
|
#38 |
|
Epikur
|
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjon1) gjestene kommer langveisfra og har gjerne reist 50-60 mil
|
|
|
#39 |
|
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjonJeg har samme problemstilling, og kommer til å lage to invitasjoner. En til de som får være med, og en til de som møter rett på stedet. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Sv: Formulering i konfirmasjonsinvitasjonMen vi har ingen som kommer langveis fra. |
|
|
|
![]() |
|
|