Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva om Donald Trump blir president?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-17, 13:52   #481
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, og det er flott. Jeg sikter til at du her skriver om hvor flotte seremoniene var.

De ER det - og de har vært det hver gang. Talene varierer selvsagt i innhold og kvalitet, men innholdet i en slik tale er ikke en del av seremoniene. Sånn jeg ser det

Gammel 21-01-17, 14:23   #482
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

De ER det - og de har vært det hver gang. Talene varierer selvsagt i innhold og kvalitet, men innholdet i en slik tale er ikke en del av seremoniene. Sånn jeg ser det

Det synes jeg var en merkelig betraktning. Hva er poenget med politikk da? Med politiske taler? For meg er det å inspirere, videreformidle verdier.

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 14:28   #483
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å la være å hitle Trumpdiskusjonene så godt jeg kan, men det ER vanskelig når nazistene feirer å ha fått sin mann på topp. Da holder det lissom ikke med fin seremoni, synes jeg.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 14:41   #484
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer ikke å ta inn over meg hvor skadelig dette er for alle de som er avhengige av Obamacare, de 40 000 som ikke lenger kan få lån til hus og alle andre som vil komme til å lide av et en sosiopat som bare tenker på sine egen pr og hvor mange ganger han er avbildet i media har overtatt makten over et politisk system han antagelig ikke skjønner bæret av.

Jeg leste intervjuet med han som skrev biografien hans og skygget han i lang tid. Det var ikke oppløftende. Alt om LGBT-informasjon er borte fra hjemmesidene til White-House, det samme er global oppvarmings-informajonen. Men de har lagt inn info om hvor mange magasiner Melania er avbildet i og om smykkekolleksjonen hennes.

Gammel 21-01-17, 14:43   #485
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den endringa på nettsiden er...drøy.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 14:44   #486
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Det synes jeg var en merkelig betraktning. Hva er poenget med politikk da? Med politiske taler? For meg er det å inspirere, videreformidle verdier.

Jeg føler vi snakker om epler og pærer. Jeg synes det demokratiske USA gjennomfører skifte av presidenter på en flott måte. Seremoniene og tradisjonene er uavhengig av den nye presidentens politisk ståsted eller tilhørighet, religion eller rase. Som det seg høre og bør i et land hvor folket velger leder.

SÅ kan man jo mene noe om den som er valgt, det som sies i innsettingstalen og om valg av medarbeidere og politiske grep. Men jeg liker altså det serimonielle, det høytidelige og det gjentakende. Som jeg liker det når en ny regjering hilser folket foran slottet - selv når jeg er lynende misfornøyd med valg og sammensetning. Ikke alle land er så heldige.

Gammel 21-01-17, 14:46   #487
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nei, jeg skjønner hva du sier Billa, men for meg blir det en ganske grunn trøst. Særlig også fordi fyren på topp i valgkampen nektet å si at han ville godta en demokratseier, og brølte at valget var rigga. Helt til han vant.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 14:47   #488
Pamina

Pamina sin avatar

Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Ja, den endringa på nettsiden er...drøy.

Det meste ved denne kandidaten er drøyt.... det blir noen lange år.

Denne kommentaren kom fra yngstemann og hans kjæreste (de har vært sammen siden barnehagen og trøstet hverandre i går kveld) hver gang han dukket opp på skjerme i går.

Gammel 21-01-17, 14:49   #489
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår hva du mener, billa. Det er på et vis trøstefullt at selv med et sånt totalt loco valgresultat så består institusjonene. Det blir ikke voldelige opptøyer eller militærkupp, men holder seg til det oppsatte.

Demokratiske institusjoner består av mye mer enn presidenten, og seremonien reflekterer på et vis det.

Jeg syns det er et lurt fokus når man snakker med barn.

Gammel 21-01-17, 14:49   #490
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Jeg prøver å la være å hitle Trumpdiskusjonene så godt jeg kan, men det ER vanskelig når nazistene feirer å ha fått sin mann på topp. Da holder det lissom ikke med fin seremoni, synes jeg.

Jeg har skjønt at det nok er overfladisk, og jeg burde ikke skrevet det, sikkert, i en tråd som denne. Men jeg mener det jeg skriver- og det ER demokratiets bakside å få folkevalgte som er så skumle. Som min mann sa, "det var sikkert noen som mente Hitler var et friskt pust i den tyske politikken også..."

En av Trumps nærmeste støttespillere, hans svigersønn, er jøde, så det er jo litt ironisk det hele.

Gammel 21-01-17, 14:50   #491
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pamina, det minner jeg om et bilde av en kommentar i Nordlandsposten eller noe sånt jeg så bilde av i går: Om noen skyter på Trump må Secret Service rope "Donald Dukk!"

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 14:53   #492
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg forstår hva du mener, billa. Det er på et vis trøstefullt at selv med et sånt totalt loco valgresultat så består institusjonene. Det blir ikke voldelige opptøyer eller militærkupp, men holder seg til det oppsatte.

Demokratiske institusjoner består av mye mer enn presidenten, og seremonien reflekterer på et vis det.

Jeg syns det er et lurt fokus når man snakker med barn.

.

Gammel 21-01-17, 17:08   #493
Pamina

Pamina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Pamina, det minner jeg om et bilde av en kommentar i Nordlandsposten eller noe sånt jeg så bilde av i går: Om noen skyter på Trump må Secret Service rope "Donald Dukk!"

Jeg så den i går, jeg og, og lo godt!

Gammel 21-01-17, 17:20   #494
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Det er to ulike ting. Jeg diskuterte konseptert med frie valg og demokrati med en 10-åring.

Jeg er sånn sett enig, selv om jeg himler over 6 bønner. Med samtidens hendelser i Gambia blir det veldig tydelig hva som er forskjellen. Jeg skulle ønske Obama kunne fortsette. Men vil heller at han går av verdig og overlater til atrump, enn at han nekter. Tross alt.

Gammel 21-01-17, 17:34   #495
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg er sånn sett enig, selv om jeg himler over 6 bønner. Med samtidens hendelser i Gambia blir det veldig tydelig hva som er forskjellen. Jeg skulle ønske Obama kunne fortsette. Men vil heller at han går av verdig og overlater til atrump, enn at han nekter. Tross alt.

Det synes jeg var godt sagt. Eller at Obama endret loven slik at han ble sittende til han døde og at en av jentene automatisk overtok...

Gammel 21-01-17, 17:39   #496
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det synes jeg var godt sagt. Eller at Obama endret loven slik at han ble sittende til han døde og at en av jentene automatisk overtok...

Også kalt monarki.

Gammel 21-01-17, 18:06   #497
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Trump hadde iallfall fjerna nynorsken med eit kjapt pennestrøk, om det hadde vore aktuelt.

Det er forøvrig heilt absurd å høyre dei omtale han som USA sin president i nyheitene.

Gammel 21-01-17, 18:37   #498
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Trump hadde iallfall fjerna nynorsken med eit kjapt pennestrøk, om det hadde vore aktuelt.

Det er forøvrig heilt absurd å høyre dei omtale han som USA sin president i nyheitene.

Nå er han heldigvis ikke allmektig da. Det er mye han må ha gjennom kongressen, og der får vi håpe det fortsatt finnes noen fornuftige folk. Makten er tredelt, pressen er åpen, han er demokratisk valgt, og han kan maks sitte i åtte år. Det er en del ting som skiller fra diktaturer, og jeg er enig med Billa i at det er viktig å fokusere på også, spesielt ovenfor barna.

Men ja, det er helt surrealistisk og trist, og jeg håper inderlig ikke det blir så ille som det kan se ut til.

Storm er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 18:52   #499
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som fremstår som mest absurd, nesten, er at noen kan gå til valg og bli valgt på grunnlag av saker de ikke har noe støtte for. Det er helt snålt at det er hans personlige meninger som blir valgkampsakene når han risikerer å ikke få gjennomslag for noe av det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 21-01-17, 19:10   #500
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Også kalt monarki.

Bare når det er kongelige involvert 😉

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.