|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg er veldig på linje med Tallulah og en del andre her.
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJo mer jeg tenker på dette, jo teitere synes jeg det er. Så jeg tror jeg må slutte å tenke på det. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJa, den greia med lærerne var da temmelig spesiell?!
|
|
|
#84 |
|
audio, video, disco
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderEnig med Pollyanna. Nå leste jeg innlegget grundig - og der er da virkelig merkelig skrevet, både form og innhold. Litt liksompoetisk, veldig emosjonelt og subjektivt. Har de noe ansvar selv? Det med lærerne var jo bare teit.
|
|
|
#85 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg er nok ikke så erfaren i å være gjenstand for utstrakt foreldreomsorg, og det er 16 år siden jeg var 20. Men for meg er det en veldig pussig tanke at foreldre skal ta til orde på denne måten for en 20-åring. En hyllest er én ting, men en forsvarstale? Noen andre enn ens mor burde i så fall ført den i pennen, det synes jeg er helt tydelig.
|
|
|
|
#86 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg kunne sikkert skrevet sånn om egne barn, men holder det til blogg og i taler til en enig mann, da, stort sett.
|
|
|
#87 |
|
audio, video, disco
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg hadde bodd for meg selv i fire år da jeg var 20, så jeg innrømmer at jeg ikke har det helt store grunnlaget for morsomsorg av denne typen.
|
|
|
#88 |
|
villende
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder
Men det er jo relevant. Og interessant. Fordi det handler om bruk av offentlige midler. Det er noe annet enn å videreformidle mer eller mindre dokumenterbar sladder. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderEtter journalistsladder og annet opp gjennom, har flere i kongefamilien hatt silkehansker og beskyttelse i norsk presse, på saker tysk presse sikkerligen ville veltet seg i. MM har såvidt jeg forstår også nytt godt av det, både før og etter bryllupet. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderAltså. Jeg synes selvsagt at pressen skal forhold seg til god preseskikk og Vær Varsom-plakaten. Jeg synes ikke det er greit å si at noen er fritt vilt fordi de er tjue. Og alle har rett på
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 15-01-17 kl 21:34. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
villende
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderDen videoen fra Skaugum er det da ikke han som har delt, men DJen som spilte på festen hans. Jeg syns det er viktig å skille mellom det han deler, og det andre deler om ham. Ja, han er åpenbart en partyløve. Det er det vel lite tvil om. Men det er stor forskjell på å kritisere ham for ting han deler selv, og ting andre deler av ham. Han burde kanskje ha vett nok til å vite at en person i hans "ikke-stilling" er utsatt for at hangerons bruker det at de kjenner ham til å promotere seg selv. Det kan også godt hende at han trives med den statusen han nå har og de privilegier som følger med det. Og at han vet å benytte seg av det både i tide og utide. Det er heller ikke utenkelig at det oppleves som greit nettopp fordi pressen ikke jakter på ham, men lar ham være i fred. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
villende
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg bør vel kanskje legge til at jeg ikke er spesielt stor fan av arvelig monarki, ikke minst fordi jeg mener det er en institusjon som tvinger mennesker inn i et gyllent bur, de vanskelig kan velge bort selv. Jeg er heller ikke spesielt stor fan av MM, og kan tenke meg bedre ambassadører for Norge. Men når det nå en gang er hun som er Kronprinsens utkårede, så syns jeg det er viktigere at de gyldne fangene får velge sine livsledsagere selv, enn at vi som nasjon skal fordømme deres valg av ektefelle. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder
Jeg legger ned kongehuset med en gang jeg blir diktator. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJammen Gaia, han er ikke "alle andre". Det har han ikke vært siden han var tre år gammel. Og selvsagt er det fordi han er sin mors sønn. Hun valgte det for ham. Det valget har gitt ham en mengde fordeler, og noen ulemper, hvorav å være "kjendis" er en av dem. Ulemper de var klar over når valget ble tatt. Og når han nådde en viss alder så velger han videre for seg selv. Det finnes plenty av unge voksne på hans alder som ikke har åpne instaprofiler, både kjendisbarn og andre. Vi tar alle valg i livet, basert på bakgrunn, offentlighet, fordeler og konsekvenser. Det er en rekke ting jeg kan gjøre som er vanskeligere for ham, men så er det også en rekke ting han kan gjøre som er utenfor min rekkevidde.
|
|
|
#96 |
|
villende
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderMen nå må du lese alt jeg skriver, Tally. Nemlig at jeg oppfatter dette brevet som et "før var"-brev, som et resultat av at "noen" (jeg aner ikke hvem) kan ha sagt at han er "fritt vilt" etter fylte 20 år. Ja, det kan godt hende det hadde vært klokere av henne å sitte på hendende sine og håpe at det går bra, at norsk presse klarer å oppføre seg. Siden de stort sett har klart å gjøre det hittil. Men det klarer det ikke alltid, og jeg kan godt skjønne at hun er nervøs for hva som kan dukke opp. Helt uavhengig av om han er en type som har nytt godt av kjendisstatusen sin, og som trives med å ha det slik han har det nå. Det kan godt hende han ikke hadde trivdes like godt, hvis mediene faktisk hadde begynt å herje med ham. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg har lest hva du har skrevet og jeg har da ikke sagt meg uenig i at det kan være et "føre var"-brev?
|
|
|
#98 |
|
villende
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg oppfatter det som at flere her inne syns at Marius må tåle oppmerksomhet, også av det negative slaget, fordi han er sønn av MM og fordi han ikke aktivt har gått inn for å skjule seg, men tillatt at "folk flest" får innblikk i livet hans gjennom Instagram og Snap, ved å delta på premierefester og la seg bli avbildet. Meg bekjent så har han ikke aktivt oppsøkt rampelyset, han har bare ikke takket nei til de tilbudene han har fått. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg var vel heller der at hvis dette gjør at vi får færre sladdersaker i media, og mer nyheter, så hadde det vært veldig kjekt. Bryr meg midt i ryggen hva Marius Borg gjør eller ikke gjør, og selv om jeg fint klarer å scrolle forbi, så er det irriterende mye kjendisstøy i avisene.
|
|
|
#100 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg syns ingen "fortjener" uberettiget oppmerksomhet og forfølgelse av presse. Jeg syns at noen personer må finne seg i noe mer oppmerksomhet enn andre. I tillegg så vet jeg nok om både kjendiseri, media og ungdom til at jeg føler at jeg kan uttale meg, uten å nødvendigvis være enig med deg, Gaia.
|
![]() |
|
|