Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum > Spanskkurs

Las lecciones de español - Spanskleksjonene

Spanskkurs Forum for spanskkurs.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 19:53   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Las lecciones de español - Spanskleksjonene

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

I påvente av at jeg får anskaffet en ordbok; Hadde det vært mulig at du skriver oversettelse av ordene også?

fotógrafo = fotograf
examen = eksamen
bilbao = fant ikke i ordboken
profesor = lærer
Panamá = Panama
persona = person
música = musikk, noter
presidente = president, leder
especial = spesiell, sær
elegancia = eleganse
Bogotá = fant ikke i ordboken men er vel et stedsnavn?
hospital = sykehus
matemática = Fant matemàtic|as som var flertall for matematikk. Matemàtico sto som matematiker eller matematisk.
Ciudad = fant ikke i ordbok, men er vel et stedsnavn?
dentista = tannlege
señor = herr, herre, mann
aeropuerto = lufthavn, flyplass
hablar = snakke
hablas = fant ikke det i ordboken, men er vel snakker?

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:52   #2
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Bilbao og Bogotá er stedsnavn, ciudad betyr by. Ellers er jo denne øvelsen ment for at dere skal smake på uttale og betoning, gloser kommer etterhvert.
Hablas er hablar i 2.person entall, du-form m.a.o.
Og nei, de to siste har ikke likt trykk. Se på reglene en gang til, Desembermamma.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:21   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner reglene skriftlig, det var det med uttalen jeg ikke følte jeg fikk til, men HP sa han hørte forskjell når jeg uttalte, så da er det vel det.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.