Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kleskode mørk dress

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-17, 12:07   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kleskode mørk dress

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Jeg har faktisk aldri vært i et bryllup eller annet stort selskap hvor kleskode har vært presisert. Det føles litt overflødig og utdatert - gjestene kommer pent kledd helt av seg selv?

Kleskode er overflødig hvis alle gjestene har omtrent samme bakgrunn og/eller kjenner hverandre. Det er veldig praktisk i de tilfellene der det er stor forskjell på tradisjoner og normer, eller der hvor noen av gjestene kjenner brudeparet eller brudeparets familie dårlig eller bare overfladisk.

Jeg syns det er pyton å ikke vite om de fleste andre gjestene kommer til å stille i smoking eller lys dress og om jeg selv er forventet å møte i fotsidt antrekk eller om sommerkjole er normen. Og jeg har vært invitert i et par bryllup der jeg har vært helt clueless i så måte. Da har det typisk vært arrangement der brudens familie kunne forventes å stille stivpyntet, mens brudgommens familie knapt nok eier formelle klær, eller der jeg har vært en så perifer gjest at jeg rett og slett ikke har visst.

Jeg syns kleskode er en høflig måte å opplyse gjestene om hva som er antrekksnormen. Men det er jo typisk at de bryllupene der det har vært grunn for tvil, så har det selvsagt aldri vært opplyst om antrekk heller.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.