Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer, vol II

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-17, 11:06   #741
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting som irriterer, vol II

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Også irriterer jeg meg grønn over bilister som ikke respekterer piler som viser kjøreretningen i parkeringshus. Det er da f*** meg uoversiktelig og kaotisk nok som det er, om ikke en persons egoisme skal gjøre det mye verre.

Dette her - det gjør meg rødglødende Det er sjeldent noe gjør meg så sint. Jeg har faktisk i enkelte tilfeller tatt en Fleksnes og lagt meg midt i veien i riktig kjøreretning, pekt på pila, rullet med øynene og brukt fløyta. Det blir en del lyd i et parkeringshus.

Gammel 01-01-17, 19:24   #742
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hyttenaboene våre har åpenbart tømt hele fyrverkeributikken og er enda ikke ferdige med å skyte opp. Kjempestas når datter og hund er livredde all smellingen. Førstnevnte sitter med støyreduserende hodetelefoner og full musikk på ørene, hunden er det litt verre med. De har holdt det gående i snart to timer.

Tullinger!

Gammel 01-01-17, 21:46   #743
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tullinger!

Siste rakett gikk opp klokken 0130, i følge mannen. Da hadde vi andre heldigvis sovnet og hunden hadde blitt så sliten at hun bare lettet litt på hodet og la seg ned igjen. De er nok de mest populære på det bittelille hyttefeltet vårt, for i fire eller fem av hyttene var det hund og/eller små barn.

Gammel 02-01-17, 09:20   #744
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Er dere sikker på at disse filmene sees i selve skoletiden? Her er det nemlig på SFO de ser julefilmer.

Mine går i fjerde- og sjetteklasse, ingen går på SFO.

Gammel 02-01-17, 09:30   #745
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

At det er slutt på juleferien.

At bilen er på verksted og jeg ikke får dekket leiebil før i morgen.

At jeg er trøtt.

At jeg glemte å ta på deodorant så jeg må på do og vaske meg under armene hver halvtime.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 02-01-17, 15:14   #746
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mer trist enn irriterende egentlig, men juleferien er over. Hverdagen er så brutal etter juleferien, og nå er det jo den kaldeste tiden og snø som kommer.

Gammel 02-01-17, 17:20   #747
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Når bilen ved siden av parkerer på din side av oppmerkingen og det blir trangt å komme inn med varene. Når vedkommende tufs sitter i bilen og smiler medfølende når jeg forsøker å komme meg inn i min egen bil uten å lage merke på hennes... Parker innafor stripene, din gjøk!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 02-01-17, 17:25   #748
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

18-åringer som skal tømme handleposer og sette matvarer i kjøleskap mens mor må avgårde og ordne litt andre ting. Og når mor kommer hjem etter én time, så står matvarene fremdeles i gangen.

Gammel 02-01-17, 21:23   #749
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk på yoga som over hode IKKE enser noen rundt seg når man må bruke litt ekstra plass til enkelte av øvelsene. Neida, vi som er ved siden av vedkommende må flytte oss, og får faktisk ikke plass til å gjøre alt fordi folk ikke ser seg rundt i det hele tatt.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 02-01-17, 21:37   #750
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Bruk av ordet "hen". Det irriterer meg. Veldig.

Gammel 02-01-17, 22:26   #751
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Folk som kritiserer jobben min uten å ha peiling på hva de snakker om.

Gammel 02-01-17, 22:31   #752
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Bruk av ordet "hen". Det irriterer meg. Veldig.

Hvorfor?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 02-01-17, 22:36   #753
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor?

Eller tilbake: Hvorfor bruke det?

Jeg synes det ser dumt ut, det låter rart og funker ikke. Det mener jeg, mens jeg irriterer meg hver gang jeg ser det. Jeg skjønner at mange synes de har fått et ord de har manglet i språket, men jeg er ikke der.

Gammel 02-01-17, 22:38   #754
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi ikke alle har en hundre prosent avklart kjønnsidentitet, og hvis de selv opplever å ikke være komfortabel med hun eller han, hvorfor ikke respektere det?

Input er ikke aktiv  
Gammel 02-01-17, 22:42   #755
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Fordi ikke alle har en hundre prosent avklart kjønnsidentitet, og hvis de selv opplever å ikke være komfortabel med hun eller han, hvorfor ikke respektere det?

Nå er det vel ikke først og fremst i den type tilfeller "hen" brukes. Som oftest er det "dersom du ikke liker tannlegen din så synes jeg du skal bytte hen ut blabla".
Når det er sagt så må jeg få si at jeg respekterer fullt og helt de som ikke har definert seg selv helt enda og det vet jeg at jeg både kan stå for og kan formidle uten å bruke ordet "hen".
(Hvordan du har kokt sammen at jeg ikke respekterer mennesker vet jeg sannelig ikke helt forresten, men jeg finner påstanden din om meg urimelig.)

Gammel 02-01-17, 22:57   #756
Input

Input sin avatar

Standard

Hæ? Jeg har da virkelig ikke sagt at du ikke respekterer dem. Skjerp deg. Du spurte hvorfor bruke det, det var et retorisk spørsmål. Jeg har i liten grad sett ordet hen brukt slik du skisserer, og måtte søke det opp. Språkrådet (som jeg tipper sitter på temmelig mye data om bruken av ord) hevder også at slik jeg bruker det er den vanligste.

Sitat:

Språkrådet ser to tydingar eller bruksområde for hen: Hen kan visa til ein person som ikkje kjenner seg som han eller ho: «Hen heiter Esben Esther.» Språkrådet har ingenting imot at hen blir brukt på denne måten. Generelt meiner me at me skal ta omsyn til dei me snakkar/skriv med eller om.

Hen kan òg brukast som eit alternativ til han eller ho eller vedkommande (eller den): «Det skal veljast ein leiar. Hen skal ha ansvaret for ...» Hen er lite brukt på denne måten.

Input er ikke aktiv  
Gammel 02-01-17, 23:15   #757
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Enig i bruk av hen. Når man tydelig refererer til en dame og noen velger å bruke ordet hen blir jeg litt oppgitt. Hun og han fungerer da ypperlig. Hen i forhold til personer med usikker kjønnsidentitet er greit nok, men i daglig tale der folk har et avklart kjønn ser jeg ikke behovet.

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 02-01-17, 23:37   #758
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

X'en er stadig et irritasjonsmoment.

Og førere som ligger i ytterste fila i rundkjøringa som ikke kjører skikkelig bue. Satt med hjerte i halsen i dag tidlig da jeg lå innerst.

Gammel 03-01-17, 16:20   #759
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg irriterer meg over at fiskene i Candy Crush ikke går dit jeg vil.

Gammel 03-01-17, 16:37   #760
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg irriterer meg over at fiskene i Candy Crush ikke går dit jeg vil.

I hear ya, sistah!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.