|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Drikkes det alkohol på julaften? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
51 | 22,47% |
Ja, de fleste tar seg et glass eller to |
123 | 54,19% |
Ja, men jeg og/eller min bedre halvdel gjør det ikke |
38 | 16,74% |
Annet (spesifiser gjerne) |
10 | 4,41% |
Julebrus, juleøl, julemust og brokkoli |
5 | 2,20% |
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Her er nyttårsaften familiefest med barn, så det drikkes ikke mer da enn på julaften. Det er ganske likt egentlig, vi spiser det samme til middag (pinnekjøtt) og drikker det samme til (øl og akevitt, for min del), og tar et glass med ett-eller-annet (rødvin for min del) senere på kvelden. Svigerfar tok frem 40 år gammel selvlaget rips- og heggebærvin fra kjelleren, som en del smakte på. Det begrenset seg selv hvor store mengder som ble drukket.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 02-01-17 kl 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg tok siste klunken av en rødvin i går kveld. Vi har klart å drikke opp 2 hele flasker rødvin og en halv champagneflaske, på 14 gjester på julaften og 9 på nyttårsaften. Det er nok jeg som har drukket mest og jeg var syk halve jula så det har ikke vært det helt store.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?
Hiawata liker ikke at vi drikker. Det hender vi gjør det allikevel, fordi han sier at grunnen i all hovedsak er lukta, og litt fordi han ikke liker fulle mennesker vi møter i gatebildet (typ alkiser). Jeg reagerer litt forskjellig på alkohol, så det er ikke alltid jeg har helt kontroll på hvor mye jeg tåler, derfor drikker jeg lite. En dag kan jeg kjenne en liten buzz av et halv glass vin, og en annen dag kan jeg fint drikke tre glass uten å merke noe i det hele tatt. Kjenner jeg buzz stopper jeg å drikke umiddelbart om jeg er sammen med barn. Det er ikke noe must for meg å drikke, og jeg syns Hiawata skal slippe å føle seg utrygg på mitt alkoholinntak, selv om jeg for andre barn kan oppfattes å være innafor.
![]() |
|
|