Sv: Jeg har fått ismaskin- trenger oppskrift!
Hjemmelaget iskrem er himmelsk. 
Jeg har en fast grunnoppskrift jeg bruker til all fløteis: 5 dl fløte/melk (dvs en liten kartong kremfløte og resten melk) og 1,5 dl sukker kokes opp. Visp 4 eggeplommer lett sammen i en bolle og visp gradvis inn den varme fløtemelken. Hell tilbake i kasserollen og varm opp under omrøring til blandingen tykner litt. Hell i en bolle, dekk med plastfolie (dytt den helt ned på iskremblandingen så du ikke får snerk) og avkjøl før den fryses til is.
Noen smakstilsetninger blander/smelter du sammen med fløten og sukkeret, f.eks. splittet vaniljestang, hakket sjokolade, hakket lakris, peanøttsmør eller kaffepulver. Andre blander du inn når iskremen er halvfrossen, f.eks. hakkede kjeks, brownies i små biter, hakkede ristede nøtter, moste jordbær/bringebær, hakkede sjokoladebiter, søt kastanjepuré osv. Bytt ut kremfløte med kokosmelk for kokosiskrem. Bare fantasien setter grenser.
Sorbeter lager jeg etter smak. Jeg moser frukt/bær og tilsetter kald sukkerlake (1 dl sukker til 2 dl vann) etter smak før blandingen fryses til is.