|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Drikkes det alkohol på julaften? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
51 | 22,47% |
Ja, de fleste tar seg et glass eller to |
123 | 54,19% |
Ja, men jeg og/eller min bedre halvdel gjør det ikke |
38 | 16,74% |
Annet (spesifiser gjerne) |
10 | 4,41% |
Julebrus, juleøl, julemust og brokkoli |
5 | 2,20% |
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg er jo vokst opp i et hjem der det også bodde en aktiv alkoholiker. Den eneste tida vi kunne føle oss sikre på edruskap var faktisk i høytider som jul og påske. Og det var jammen bra, for resten av året fikk vi jammen stifte bekjentskap med hvordan alkohol kan virke på en hel familie. I meg sitter det i ryggmargen at jeg kun serverer alkoholfri drikke når det er barn til stede, uten at jeg mener at det er den eneste rette måten å gjøre det på. I år feiret vi ikke jul i egen stue, og selv om det ble servert både vin og øl så tror jeg ikke at ungene mine reagerte på det. Jeg tror ingen drakk såpass at de ble påvirket, i alle fall merket ikke jeg noe til det. Selv drakk jeg ikke, jeg har i grunn ikke et særlig godt forhold til alkohol/rusmidler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Fasit hos oss ble null av alt. Jeg elsker julebrus og foreldrene min kom kjørende - så de ventet med vinen til de var hjemme igjen.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 27-12-16 kl 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Ja litt øl eller vin til maten og litt akevitt. Jeg har aldri opplevd det som ubehagelig eller at noen har overdrevet inntaket i julen og ellers også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
can-jur
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Vi bruker hjemmebrygget øl (tomtebrygg varianten) og alkoholfritt øl.
![]() |
![]() |
#207 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Julaften: det serveres alkohol til maten og noen tar en øl eller to også litt utpå kvelden. I år drakk jeg ikke selv før godt etter at alle barn var lagt. Jeg avstår gjerne fra å drikke selv dersom jeg er litt usikker på noen av de andre voksne til stede, selv om jeg virkelig ikke mistenker at noen skal få i seg for mye alkohol.
![]() |
#211 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg skal ikke tulle i en ålreit tråd.
![]() |
![]() |
#212 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Den beste brusen jeg har smakt noensinne fant jeg nå i høst. Italiensk ingefærbrus som er litt bitter i smak. Jeg liker normalt ikke brus særlig godt, men denne smakte så godt at jeg nesten kan drømme om smaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?
Cola Light er jo det som er grusomt da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Medlem siden: Mar 2008
Min favoritt, men må innrømme at til mat drikker jeg heller vin, munkholm eller Farris.
![]() |
#215 |
Kakemonster
|
Lightbrus generelt...
![]() |
#216 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?All brus er ekkelt uansett smak og produsent. Det eneste kullsyreholdige jeg drikker er øl og bare hvis jeg reduserer kullsyremengden på et vis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Stemte "annet". Her er det veldig ymse hvem som eventuelt tar seg et glass, men det blir aldri mer enn ett (evt ei juleøl) på julaften. Jeg kan ta et glass om jeg har lyst på og ikke skal på vakt, men som oftest syns jeg maten er såpass tung at jeg foretrekker vann/mineralvann til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg drakk et glass vin til julemiddagen. De andre voksne drakk 1-2 øl (små glassflasker) + akevitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Her drikkes det ikke alkohol. Det går i julebrus, ananasbrus og Farris. Men jeg MÅ i tillegg ha en vørterøl
![]() |
#220 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Enig. Særlig på julaften. Julaften skal bare være kos for ungene. Ikke full av ubehag som de trolig ikke tar skade av.
![]() |
|
|