|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Drikkes det alkohol på julaften? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
51 | 22,47% |
Ja, de fleste tar seg et glass eller to |
123 | 54,19% |
Ja, men jeg og/eller min bedre halvdel gjør det ikke |
38 | 16,74% |
Annet (spesifiser gjerne) |
10 | 4,41% |
Julebrus, juleøl, julemust og brokkoli |
5 | 2,20% |
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg er helt motsatt, har ingen opplevelser av ubehag knyttet til alkohol fra barndommen. Vi var med på fester ifb nyttår, st.hans, sommer etc og fester hjemme. Husker bare latter, høye hæler, pyntede folk og generell god stemning. Aldri bråk eller krangling. Min mor var svært måteholden og min far litt mindre måteholden tror jeg.
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?
Jeg har en todelt opplevelse. En som du beskriver her, der det var festeligheter, latter og glade mennesker. De oppførte seg annerledes enn til hverdags, men det så jeg på som helt naturlig i og med at de var annerledes kledd (pyntet) og det var en annerledes setting. Sist redigert av 007 : 27-12-16 kl 00:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg har ingen vonde opplevelser knyttet til foreldre og alkohol i barndommen. Tvert imot har jeg god minner fra sommerfester på stranda, nabofester, juleselskaper mm. Jeg opplever at mine barn har samme opplevelse. Igår hadde vi romjulsfest med god mat, julebukk for store og små og familiekviss. De fleste voksne drakk vel alkohol, uten at noen tenkte noe mer over det.
![]() |
#4 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?
Stort sett det samme her. Faren min har/hadde en hel haug med tanter og onkler som bor/bodde sørpå, og når de var på sommerbesøk var det helt vanlig med øl på en varm sommerdag, men dette opplevdes ikke utrygt eller skummelt, bare glade folk som nøt å ha ferie. Det var jo ikke overstadig fyll, ikke som jeg opplevde det iallefall.
![]() |
|
|