|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Drikkes det alkohol på julaften? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
51 | 22,47% |
Ja, de fleste tar seg et glass eller to |
123 | 54,19% |
Ja, men jeg og/eller min bedre halvdel gjør det ikke |
38 | 16,74% |
Annet (spesifiser gjerne) |
10 | 4,41% |
Julebrus, juleøl, julemust og brokkoli |
5 | 2,20% |
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Fasit her også: Jeg drakk en øl og en lite glass vin, mannen et glass vin og en akevitt. Svigermor tok et glass vin og svigerfar en akevitt. Jeg er selv vokst opp helt alkofritt så jeg setter pris på svigers som lurer på om det er ok med et glass mens ungene er våkne. Ikveld tror jeg det blir en flaske cremant og brettspill på meg og mannen etter ungene er lagt. Alkohol er på ingen måte et must til julemat for oss, men ser heller ikke problemet med såpass små mengder som vi praktiserer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg drikker aldri på julaften. I går hadde min mann et glass rødvin til maten, ingen andre drakk noe. Jeg er oppvokst med at det ikke var alkohol på bordet på julaften. Nå hender det at noen tar en øl eller et glass vin, men ikke mer enn det.
![]() |
#143 |
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Vanligvis pleier vi ha vin eller øl til maten og en likør/cognac til kaffen, men i år hadde vi alkoholfritt øl til maten (Santa Claustaler er supergodt!) og ingenting til kaffen. Jeg og mannen hadde et par øl hver etter at ungene hadde lagt seg. Det var ikke bevisst alkoholfritt til middagen altså, det bare ble sånn.
![]() |
#144 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Nei.
![]() |
![]() |
#146 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Drakk ett glass øl (0,33l) og en liten skvett akevitt til julematen, og et glass vin sent på kvelden. Den bedre halvdelen og hans bror drakk tilsvarende. Svigermor drakk ett glass rødvin til julematen og ett senere på kvelden, svigerfar er avholds, og drakk ikke alkohol.
![]() |
#147 |
Borte
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Det ligger ikke for meg å telle hva folk drikker, men det fantes øl, vin og akevitt til dem som ville ha.
![]() |
#149 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Har aldri vært alkohol på julaften på mine 38 år. Men hadde sikkert tatt et glass hvis noen hadde funnet på å servere meg det. Men det er særdeles usannsynlig at det kommer til å skje de neste tretti årene tror jeg.
![]() |
#151 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?
Her også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg drakk to glass champagne før maten. Til maten drakk jeg Mozell light og akevitt. Jeg liker ikke øl og blir så tørst til pinnekjøtt at brus er det beste for meg. Men akevitt hører med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg pleier drikke lettøl eller alkoholfri øl og akevitt til julemiddagen. Det blir litt mye for meg med begge deler.
![]() |
#156 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Vi serverer 1-2 glass rødvin til maten, min mann drikker ikke, og heller ikke de som skal kjøre senere på kvelden. Etter mat, så drikkes det ikke mer, da går det mer i kaffe og brus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2016
Hvor: Vestlandet
![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg drikker julen inn annethvert år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Nei, det er uaktuelt. Men eg drikk to gonger i året, så det er jo egentlig eit uaktuelt tema.
![]() |
#159 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?
![]() |
#160 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Fasiten?
![]() |
|
|