Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-16, 22:47   #1
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har laga framdriftsplan og foreløpig holder den! I dag har vi pynta pepperkaker, mannen har fått et tårn med reint tøy på plass i kommodene, og jeg har begynt å pakke inn gaver. Burde ta de som skal ut av huset først, men de får vente. Om ungene begynner å snoke så er det vel best det er papir på deres...

Dere som har flere unger som er for små til å gå i butikker aleine - ordner dere med gave fra søsken? Mannen min synes det holder med gave fra oss, men jeg har uansett kjøpt et par ting til hver unge, så jeg ordner det sånn at de får noe av hverandre også. De må nesten vite hva de gir, så får heller la dem gi hverandre sånt det ikke er så farlig om de røper. Ungene våre får 4-5 gaver hver alt i alt, jeg hadde kanskje gitt felles fra hele familien om det pleide å være flere.

Sist redigert av Matilda : 19-12-16 kl 00:23.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 22:56   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Dere som har flere unger som er for små til å gå i butikker aleine - ordner dere med gave fra søsken?

Nei.

Gammel 19-12-16, 01:02   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som har flere unger som er for små til å gå i butikker aleine - ordner dere med gave fra søsken? Mannen min synes det holder med gave fra oss, men jeg har uansett kjøpt et par ting til hver unge, så jeg ordner det sånn at de får noe av hverandre også. De må nesten vite hva de gir, så får heller la dem gi hverandre sånt det ikke er så farlig om de røper. Ungene våre får 4-5 gaver hver alt i alt, jeg hadde kanskje gitt felles fra hele familien om det pleide å være flere.

Ungene her har alltid fått gi gaver til hverandre. Først ble det ganske symbolsk da, ved at vi ordnet alt. Deretter har de fått være med i butikken hver sin gang, og fått velge ut noe til hverandre, med litt veiledning. Nå forteller de hverandre hva de ønsker seg, og har klare meninger om hva de vil gi til sine søsken. Men fortsatt er det vi voksne som tar dem med i butikken (eller "tar dem med", det er vel mer som at vi går på gavehandling sammen, fordi det er hyggeligere enn å gå alene), og som betaler.

I dag ble det pepperkakebaking med venner på besøk, og mannen fikk kjøpt de siste gavene til sin familie. I kveld tok vi en gjennomgang av ungenes finklær, og det ser ut til at guttungen trenger ny penbukse. Skjorta og vesten fra i fjor passer fortsatt, og jentene har også kjoler de brukte i fjor, som fortsatt kan brukes. Finsko har de ikke da, muligens bare minstejenta som har noe hun kan bruke. Men det tror jeg kanskje ikke de trenger heller.

Sist redigert av My : 19-12-16 kl 01:27.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 08:20   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Ja, vi har også fikset gave fra søsken. Liten familie og få gaver her også så da er det ekstra koselig med den gaven. Nå er eldste så stor at hun får plukke ut selv, da.

Her har vi hatt både halsbetennelse og omgangssyke de siste to ukene, jeg føler meg overkjørt av en traktor, har null julestemning og vil bare trekke dyna over hodet. Heldigvis er jeg tidlig ute med gaver så alt er kjøpt inn, men skulle ønske jeg gledet meg litt til ferie i stedet for å tenke tunge tanker om alt.

Gammel 19-12-16, 08:27   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har vi aldri gjort. Det må de finne ut av selv.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 13:39   #6
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Dere som har flere unger som er for små til å gå i butikker aleine - ordner dere med gave fra søsken?

Jeg tar med meg en pode om gangen og kjøper gave til broren. I år har de selv fått bestemme hva de vil gi. På den måten får vi en kosedag der vi har alenetid, og vi får handlet julegaver. (De får også gi pappaen og mormoren en liten gave hver.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.