|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg har laga framdriftsplan og foreløpig holder den! I dag har vi pynta pepperkaker, mannen har fått et tårn med reint tøy på plass i kommodene, og jeg har begynt å pakke inn gaver. Burde ta de som skal ut av huset først, men de får vente. Om ungene begynner å snoke så er det vel best det er papir på deres...
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 19-12-16 kl 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ungene her har alltid fått gi gaver til hverandre. Først ble det ganske symbolsk da, ved at vi ordnet alt. Deretter har de fått være med i butikken hver sin gang, og fått velge ut noe til hverandre, med litt veiledning. Nå forteller de hverandre hva de ønsker seg, og har klare meninger om hva de vil gi til sine søsken. Men fortsatt er det vi voksne som tar dem med i butikken (eller "tar dem med", det er vel mer som at vi går på gavehandling sammen, fordi det er hyggeligere enn å gå alene), og som betaler.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-12-16 kl 01:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
nju nja njo
|
Ja, vi har også fikset gave fra søsken. Liten familie og få gaver her også så da er det ekstra koselig med den gaven. Nå er eldste så stor at hun får plukke ut selv, da.
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
Nei, det har vi aldri gjort. Det må de finne ut av selv.
![]() |
#6 |
lettere utlada
|
Jeg tar med meg en pode om gangen og kjøper gave til broren. I år har de selv fått bestemme hva de vil gi. På den måten får vi en kosedag der vi har alenetid, og vi får handlet julegaver. (De får også gi pappaen og mormoren en liten gave hver.)
![]() |
|
|