Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-16, 21:13   #1
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg vil ikke stresse noen. Huff, jeg blir stressa selv når jeg leser om alle som er så tidlig ute. Ikke minst blir jeg stressa når noen maser om at de er sent ute og så synes jeg de er tidlig ute. og så blir jeg en sånn selv.

Fnis. Ikke stress over meg da! Jeg blir stressa i porsjoner, men hei, jeg har fire barn, hadde jeg i tillegg hatt full kontroll hadde det jo vært motbydelig!

Gammel 14-12-16, 21:15   #2
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Siden mannen har blitt så og si frisk overtar jeg stafettpinnen og ligger rimelig strak i sofaen. Heldigvis bare bihulevondt/ forkjølelse hos meg.

Gammel 14-12-16, 21:49   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag måtte jeg være hjemme fra jobb pga en øyeskade som gjorde det umulig å se på en pc-skjerm mer enn noen få minutter av gangen. Så da fikk jeg tatt en stor ryddejobb i yttergangen, fjernet lassevis med jakker og sko som er utenfor sesong og størrelser, vasket og satt alt på plass, og nå ser det faktisk presentabelt ut. Man slipper å stige over en barrikade av sko når man kommer inn, og til og med gjester kan få henge fra seg jakker, i stedet for å måtte legge dem i en haug fordi det er så stappfullt.

Og så kom guttungen hjem med verdens kuleste juletrepynt som han har laget på skolen: Hyssing dyppet i blanding av mel og vann, som var surret på kryss og tvers rundt en liten ballong, som ble stukket hull på og fjernet når tråden hadde stivnet. Det ble en stilig julekule av stiv, hvit "netting", som det er festet rødt bånd til.

I kveld har 11-åringen bakt kokosmakroner og brune pinner, som de har lært på skolekjøkkenet de siste par ukene. Ellers lagde ungene risboller på mandag, jeg har laget fløtekarameller, og de snickersbitene som Ming la ut oppskrift på i en annen tråd. Så nå begynner jammen kakeboksene å få litt innhold også. Det mangler pepperkaker og -hus, som vi ordner i helga, karamellspon (havreflarn-lignende klissete greier) og marsipan, og rundstykker i fryseren til julefrokosten. Da har vi det "obligatoriske" av det som skal bakes.

Har fortsatt ikke fått sendt det som skal sendes, pga at jeg mangler én gave. Tenkte å kjøpe den i dag, men det skar seg da jeg måtte være hjemme. Får kjøpe i morgen og sende på fredag, det skal holde, når mannen får sendt det som bedriftspakke.

Sist redigert av My : 15-12-16 kl 10:26.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 22:23   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Fnis. Ikke stress over meg da! Jeg blir stressa i porsjoner, men hei, jeg har fire barn, hadde jeg i tillegg hatt full kontroll hadde det jo vært motbydelig!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.