Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-16, 07:23   #521
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jul ja, det nærmer seg vel. Bygging av enorm garasje og uro på jobb har tatt hele høsten, men fra i dag av har jeg juleferie. Nå skal julestemningen frem.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 09:23   #522
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort klar både pakker og kort som må sendes. Nå håper jeg bare at post-i-butikk er åpen på søndag så jeg får sendt.

Gammel 09-12-16, 10:07   #523
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sendte to gaver i går.

Vi har ikke handlet noe mat enda, men bortsett fra det er vi overraskende godt i rute. Håper jeg. Jeg elsker lister, så jeg har skrevet ned det meste. Mye krysses ut i disse dager.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 10:23   #524
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endelig kan jeg også delta med stoltet og glede i juletråden!
Jeg har nemlig:
Kjøpt 8 gaver!
Bakt julemenn og damer
Hentet julekort på posten
Nå gjenstår bare 5-6 gaver, to sorter til (kokosmakroner og pepperkaker, tror jeg det blir i år) og å skrive/sende julekort.
Kanskje litt vaskings etter at jeg tar ferie 21.12, og så er jeg klar som en julekule!

Sist redigert av rine : 09-12-16 kl 11:38.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 10:39   #525
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg måtte gi opp denne tråden. Vi har adventskalender, lilla duker og adventslys, men jeg har ikke fått ordnet en eneste julegave, og julekort ser det ikke ut til at vi får til i år heller. I stedet tilbringer jeg tradisjonen tro adventstida fordypet i rettebunke etter rettebunke etter rettebunke - etter rettebunke.

Gammel 09-12-16, 10:40   #526
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har handlet inn det meste av julemat for et par dager siden. Jeg gidder ikke bli "offer" for nok en priskrig og ikke finne de mest banale ting når jeg skal handle fordi noen gærninger har fyllt opp skuffer og skap med billige varer de kanskje aldri får brukt en gang. Nå har jeg handlet akkurat det jeg trenger til normal pris og så kan det bli så billig det vil seinere uten at jeg gråter av den grunn.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 10:50   #527
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er både litt juleflat og har julestemning. Jeg har null ork til å sette i stand huset til jul, og det er både rotete og u-julete. Samtidig vil jeg helst at det skal være julete nå. Får ta et raus i helga. Vi er i gang med gaver, ser julefilmer og drikker gløgg altså. Så vi juler oss egentlig helt fint.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 10:54   #528
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg gidder ikke bli "offer" for nok en priskrig og ikke finne de mest banale ting når jeg skal handle fordi noen gærninger har fyllt opp skuffer og skap med billige varer de kanskje aldri får brukt en gang.

Enig. Synes den hamstringen er litt usmakelig.

Gammel 09-12-16, 11:03   #529
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bakt pepperkaker og kakemenn, og vi har laget marsipankuler
Alt glutenfritt i år, siden jeg ikke orker å gjøre ting flere ganger. Men jeg må innrømme at de glutenfrie kakemennene IKKE var særlig gode De smakte - ingenting.

Jeg har lyst bake gule bomber eller Sarah Bernhard, men det får jeg se om jeg får til over helga

Ellers er julegavene lang på vei i boks, resten skal jeg ta neste uke tenkte jeg. Samt klargjøre julesokker til barna.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 11:18   #530
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg måtte gi opp denne tråden. Vi har adventskalender, lilla duker og adventslys, men jeg har ikke fått ordnet en eneste julegave, og julekort ser det ikke ut til at vi får til i år heller. I stedet tilbringer jeg tradisjonen tro adventstida fordypet i rettebunke etter rettebunke etter rettebunke - etter rettebunke.

Vi er flere. Men bare én bunke og 26 muntlig vurderinger igjen! :effektiv:

Er fortsatt på én pakke, adventslys og kort liggende i stabel på spisestuebordet, for øvrig.

Gammel 09-12-16, 11:51   #531
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Her er det så himla rotete og det hindrer julestemniga, synes jeg. Mannen har fri fra jobb i dag og planen var å julevaske, men lillemann ble syk, så det utgikk selvfølgelig. Irriterende.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 13:04   #532
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Her må det også taes en sjau for å få frem julestemning i heimen. Men julekortene har kommet og jeg er fornøyd. Må få avgårde et par i morgen for de skal ut av landet.
Gave til eldste er i boks og til minsten er det ikke noe problem å finne noe til. Gave til mamma og pappa har jeg det travelt med.

Gammel 09-12-16, 14:56   #533
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nesten helt ferdig. Har bakt fire ulike slag, lagd tre typer konfekt, pakket inn alle utenom fire gaver, handlet inn kjøttet til julaften og pyntet det vi pleier å pynte i advent. Resten kommer opp nærmere jul. Ungene skal ta husvasken siste uka før jul.

Gammel 09-12-16, 15:26   #534
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje på tide å fikse noen julegaver snart?

Gammel 09-12-16, 21:39   #535
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er både litt juleflat og har julestemning. Jeg har null ork til å sette i stand huset til jul, og det er både rotete og u-julete. Samtidig vil jeg helst at det skal være julete nå. Får ta et raus i helga. Vi er i gang med gaver, ser julefilmer og drikker gløgg altså. Så vi juler oss egentlig helt fint.

Vi er visst like, vi.

Planen er å få ryddet godt nå i helgen. Det vil hjelpe godt.

Kjøpt servietter til julaften i dag, handlet litt julegodteri fordi det var tilbud og jeg likevel skulle ha brød samt kjøpt et par gaver og funnet ut hva kjøper til resten. I morgen skal jeg ordne et gavekort på Kilden, kanskje innom en bokhandel og finne en bok og så må vi bake mer. Men jeg har i grunnen ingen julestemning, men den kommer kanskje etter hvert.

Gammel 09-12-16, 22:27   #536
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått kjøpt noen glutenfrie julekaker, så nå er jeg fornøyd.

Gammel 09-12-16, 22:50   #537
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er dønn utslitt, ingen god start på jula.
Skal handle gaver en dag neste uke, har liste så bør gå greit. Huset må få seg en shining ellers går det nok greit. Blir en kort jul, skal jobbe fra 3. dag.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 22:51   #538
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hos oss tror jeg ingen får fri i år, har ikke vært noen diskusjoner på det heller. Har et lite håp om å få lov til å jobbe litt hjemmefra eller i alle fall hjemme på morgenen og så komme inn noe senere. Synes det er trist om barna må være alene i romjulen mens jeg jobber. Men om de må så må de.

Gammel 10-12-16, 00:03   #539
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har egentlig mest lyst til å avlyse jula iår, men det kan jeg sikkert ikke.
Vurderer å ta ferie i romjula, men usikker.

Gammel 10-12-16, 00:08   #540
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fri hele romjulen, mannen jobber.
Får se om jeg og poden drar bort litt, hadde vært godt kjenner jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.