Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[SKAM] Innlegg 1003-2000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-16, 08:26   #921
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Haha, jeg syns det er godt å se at det er mange som er mye verre enn meg. Jeg syns kanskje jeg lar Skam gå usunt mye inn på meg, jeg er jo et emosjonelt vrak til tider. Men så ser jeg inne på Skamgruppa eller Kosegruppa, og ser at jeg er jo ikke i nærheten av veldig mange av de som skriver der inne.

Eskild blir bra for Isak nå, og flinke fine Isak som tar kontakt med en gang. Mennesker trenger mennesker.

Jeg endte opp med å melde meg ut av den danske "kosegrupoa". De ble bare for intense for meg IG spammet feeden min fullstendig. Beviser definitivt at det strenge regimet i den norske gruppa har noe for seg. Men leser ikke trådene der heller lengre. Det blir bare for mye for min del. Jeg klarer å opprettholde et høyt nok avhengighets- og følelsesnivå helt på egen hånd. Trenger ikke hjelp i det hele tatt.

Og håper at Eskild leverer. Hadde egentlig håpet at han skulle kontakte Jonas eller til og med faren. Men det siste er nok litt vel mye å håpe akkurat nå. Men jeg har stor tro på at det vil bli gjenopprettet en slags familielykke også. Håper på det i alle fall.

Gammel 03-12-16, 09:30   #922
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet, Njulaif, mistenker at det er noen i den 20+ gruppa som ikke helt har skjønt at det bare er fiksjon. Altså, de vet det jo, men de har ikke forstått det, liksom.

Det var logisk at det var Eskild han kontaktet i grunn, både fordi han vet en del og fordi han bor der. Å kontakte faren nå, i den akutte situasjonen, hadde vært litt rart, både fordi forholdet deres er noe uavklart og fordi voksenpersonene jo i Skam-ånden skal være perifere. Jeg er spent på hvordan Eskild håndterer dette, men har absolutt trua!

Gammel 03-12-16, 09:39   #923
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle trenger en venn som bare kommer når det trengs.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 09:47   #924
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, mave. Og eg kjenner, eg som prøver å vere kald og rolig, at eg treng eit klipp. No!!

Gammel 03-12-16, 09:48   #925
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet! Det MÅ jo komme et klipp i dag??

Gammel 03-12-16, 09:49   #926
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Alle trenger en venn som bare kommer. Tror Isak har flere, for jeg tror Jonas, Mahdi og Magnus også hadde stilt opp.

Jeg vil også ha klipp, men tror ikke det kommer noe før utpå ettermiddagen i dag eller i morgen. Bare håper de får snakket, at Isak ikke lar seg skremme vekk fra Even av det Sonja sa.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 10:05   #927
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Den hovedepisoden, består den kun av de klippene som har blitt sendt før?

Gammel 03-12-16, 10:38   #928
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ja. Men de som bare ser den får ikke sett sms, chat og instagram.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 10:38   #929
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg tenker litt på dette med psykisk helse, om å kunne vere saman med ein som er sjuk også vidare. Eg tenker at Happy Ending ikkje nødvendigvis er dei to her. Isak har opplevd å bli akseptert for den han er, det er kjempeviktig, uansett korleis det går med dei to. Men det å vere kjærast med ein bipolar person - eg veit ikkje, er det eigentleg det beste for Isak? Å finne seg sjølv og å kunne stå for den ein er, er det viktige her. Og Even er så intens at Isak treng å vere trygg i seg sjølv for å kunne vere saman med han. Det med psykisk sjukdom og fordommer er jo eit tema. Men det er ganske mange nyanser mellom å akseptere og å vere nærmeste pårørende.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 10:39   #930
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det hender fredagsklippet kjem samtidig med episoden.

The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 10:40   #931
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Klipp. Nå.

The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 10:42   #932
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det litt synd at Isak skulle komme ut i psykisk helsesesongen. Jeg synes unge seere som er forelsket i en av samme kjønn kunne fått en mer happy ending. Gir jeg mening? Jeg er ikke helt våken enda.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 10:45   #933
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Mamma overrasker.

The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 10:45   #934
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ååå, det passet veldig bra at mamma sendte den meldingen nå.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 03-12-16, 10:47   #935
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes det litt synd at Isak skulle komme ut i psykisk helsesesongen. Jeg synes unge seere som er forelsket i en av samme kjønn kunne fått en mer happy ending. Gir jeg mening? Jeg er ikke helt våken enda.

Ja, det gir meining. Samtidig, Noora har dratt frå William, heile happily-ever-after blir problematisert.

The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 10:49   #936
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Åh, det var sterkt.

Gammel 03-12-16, 10:50   #937
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Å, det var sterkt, ja.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 10:52   #938
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ja, det gir meining. Samtidig, Noora har dratt frå William, heile happily-ever-after blir problematisert.

Synes ikke at happy-ending trenger å være forever. Det er tross alt snakk om ungdom, og det er sjelden det er for alltid. Men en tid i happy-ending, hadde vært bra både for psykisk syke og LGBT. (Merker jeg ender opp med LGBT-formen, siden jeg ikke har lyst til å definere gutta på legning.)

amylin er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 10:52   #939
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Even trenger hjelp, men det får vi jo ikke vite noe om sånn utenom kommunikasjonen med Isak. Jeg håper i grunn Sonja passer på han nå, for vi vet vel ingenting om foreldrene? Hvor er de?

Gammel 03-12-16, 10:54   #940
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Og - jeg hadde ikke planlagt å grine i dag (heller). Men føkkit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.