Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000
Huff, dette klippet var vondt å se på. Det kan godt hende at Sonja er genuint bekymret, men hvis hun har vært med gjennom mange nok maniske episoder tidligere, så er hun kanskje tom for tålmodighet med de hun føler at legger til rette for at Even skal havne i, eller forlenge, en episode? Det hadde sikkert jeg vært. Og så er hun jo bare 18-19 år selv også.
Men hun hadde ikke trengt å være slem likevel. Selv om hun oppriktig tror at hele forholdet kun er fordi Even er manisk nå, så bør hun jo skjønne at det er mer enn det fra Isak sin side, og dermed vært litt forståelsesfull, ihvertfall. 
Opprinnelig lagt inn av amylin, her.
Synes stemningen var uggen i resepsjonen og i heisen allerede.
Jeg nekter for at Andem skal bevise at for alle at Isaks fordommer mot psykisk syke skal bekreftes med at det ikke går an å ha et forhold til en som er manisk. Isak sin reise i denne sesongen er tydeligvis at han skal akseptere egen legning og komme over sine fordommer mot psykisk syke. Det siste må da bevises med at han faller for en psykisk syk og bevises at det går helt fint. Til slutt!
Jeg tror heller ikke det, men jeg klarer ikke helt å legge fra meg det Even sier i det intervjuet som Isak søkte opp fra den forrige skolen. Da han og kompisen diskuterer Baz Luhrmann. Kompisen sier at han bare lager klisjefylte filmer der hovedpersonen alltid dør, og Even svarer at 'han lager episke kjælighetshistorier', og føler opp med at 'hovedpersonen må jo dø, ellers så er ikke kjærlighetshistorien episk'
Jeg håper virkelig ikke at det er i den retningen dette skal gå, men jeg kjenner at jeg ikke klarer å legge det helt fra meg.