|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#11 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Etisk - skulle man latt være?
Jeg syns det var en oppklarende artikkel for meg som person, ettersom jeg nå i større grad tror jeg har fått et helhetsbilde av situasjonen. Er det omfanget av informasjon du syns er for stort? For jeg tror ikke alltid det er så lett å vite nøyaktig hvor mye fakta man skal ta med for å underbygge det man sier. Jeg syns det er positivt at man kan underbygge det man sier med fakta, selv om det kan sette en part i et dårlig lys.
Og så er jeg hoderystene til dette. Ja, vi er selvsagt alle mer myrsnipete til egne unger enn til andres, men jeg mener definitivt at det går en grense. Det er slett ikke slik at alle tror ens egne unger er perfekte, og at andre unger alltid er de slemme. Å ha som utgangspunkt at man "slenger dritt på den rare familien" bare for å heve sin egen unge syns jeg er betenkelig. Ja, noen gjør det. Ja, noe foreldre evner ikke å se at egen unge er skyld i mye av det som skjer. Men min erfaring er at mange foreldre er svært oppegående og fullstendig klar over egne ungers begrensninger og dårlige sider.
|
|
|