Sv: Etisk - skulle man latt være?
Opprinnelig lagt inn av nokon, her.
Barne- og ungdomspsykiatrisk i Drammen sende bekymringsmelding til barnevernet, fordi mor ikkje fulgte opp det tilbodet ho fekk. Ved utskriving var det nokre vilkår til oppfølging, desse avslutta mora.
Eg tenker dette er det groveste her, og at det er meint enn å ikkje klare alt når barnet harspesuelne behov.
Ja. Det er jeg enig i. Det er derfor jeg mener, basert på bare det vi vet og har hørt, bør dømmes for omsorgssvikt.
Jeg spekulerer likevel i, hvis dette hadde vært et friskt barn som holdt seg frisk, så hadde hun kommet seg noenlunde gjennom barne- og ungdomstid, kanskje med noen hakk og skår og litt behov for terapi.
Det var ment som svar på HVs undring over om mor har vært veldig psykisk syk (jeg gjengir sikkert ikke helt korrekt). Det er en ganske stor skala på "god forelder" fra "fjern barnet derfra straks!!", via "ikke optimalt" "passe" til "strålende". Og det som er "ikke helt optimalt" kan bli "helt krise" når utfordringene blir større enn plankekjøring.