Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[SKAM] Innlegg 1003-2000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-16, 19:17   #581
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000

Ny sms-utveksling.

Gammel 22-11-16, 19:18   #582
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt spent på hvordan Even vil reagere, nå som flere og flere får vite.

Gammel 22-11-16, 19:24   #583
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh, Jonas er en fin fyr ass!

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 19:39   #584
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Sånn er det. Ferdi". :smelt:

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 20:59   #585
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At Emma outer Isak synes jeg nesten er normal oppførsel av Jente (16). Jeg hadde nok også snakket med venninnene mine om sånt da jeg var 16.

Jonas er så fin!

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 21:37   #586
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jonas.

Jeg tror Even er innlagt eller noe.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 22:26   #587
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, men det hadde bare vært enda en million ganger bedre hvis hun a) hadde tatt det f2f og b) sagt "det er ikke min sak, men dette sier Emma om deg, si fra hvis du vil snakke og husk at vi ikke har problem med det ene eller det andre."

Hallo, det er Vilde!

Gammel 22-11-16, 22:32   #588
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vilde, Vilde, Vilde. Ja, ja, det var også en form for respons. Hun er i det minste ikke slem, bare veldig nysgjerrig.

Gammel 22-11-16, 22:51   #589
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jonas.

Jeg tror Even er innlagt eller noe.

Noe er det. Lurer veldig på hva det er og NÅR vi får et hint av hva det faktisk er.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 23:13   #590
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke hva det er med Even, men jeg er glad for at Isak ser ut til å føle seg så mye tryggere og har funnet ut av hvem han er. Også er Jonas fantastisk. At Emma snakker tenker jeg er normalt for en 16-åring. Hun er jo såra og trenger å snakke med venninnene sine om det. Synes heller ikke det er noe unormalt med Vilde sine sms'r. Hun prøver å være aksepterende, og det er utrolig mange kommentarer som folk kan si uten å mene noe vondt med det. Senest i dag fikk jeg reaksjonen: "Å, så overraskende! Den så jeg ikke komme, men koselig!" Og ingen av kommentarene var ment noe annet enn støttende, men veldig glad for at det ikke var måten Jonas reagerte på til Isak.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 23-11-16, 09:56   #591
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det er nettopp derfor jeg synes det er fint at serien tar opp problemstillingen. Jeg vet heller ikke helt hva som er adekvat respons når jeg finner ut at bekjente av meg er homofile/bifile. Jeg har rett og slett ikke lært meg hva jeg skal svare.

Greia er jo at det er fryktelig lite viktig for meg hvilken legning de har. Det som er viktig for meg er at de står godt i valget sitt om å fortelle det og har det godt med seg selv.

I tillegg er jeg jo fryktelig nysgjerrig. Siden jeg har barn i skolealder, så er en god del av de homofile jeg treffer på foreldre til bekjente av mine unger. Jeg innser jo at jeg ikke har noe med det, men jeg må innrømme at jeg lurer på hvordan de har fått disse ungene.

Det var også knertens respons her om dagen da han innså at den ene jenta i klassen har to mødre. (eller han har jo visst det hele tiden, men ikke reflektert over det) "Men? Eh? Hvordan har de fått til det 'a? Jeg trodde det måtte være med en pappa også?" Jeg skjønner jo at han lurer.

Gammel 23-11-16, 09:58   #592
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min gutt har også en i klassen hans med to mødre, og da han spurte hvordan de har fått det til, fortalte jeg ærlig om hvordan det kan gjøres. Noen finner en pappa de lager barn med, andre får hjelp på sykehuset, noen adopterer osv. Jeg synes det er en litt rar ting å være nysgjerrig på, det er jo ikke gitt at heterofile foreldre har fått barn ved samleie heller.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-11-16, 10:01   #593
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Min gutt har også en i klassen hans med to mødre, og da han spurte hvordan de har fått det til, fortalte jeg ærlig om hvordan det kan gjøres. Noen finner en pappa de lager barn med, andre får hjelp på sykehuset, noen adopterer osv. Jeg synes det er en litt rar ting å være nysgjerrig på, det er jo ikke gitt at barn med heterofile foreldre er laget ved samleie heller.

Er det en rar ting å være nysgjerrig på? Det er jo biologisk naturstridig.

Gammel 23-11-16, 10:02   #594
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Enig med Tjorven, syns ikkje at det er rart at hverken barn eller voksne er nysgjerrige på det.

Gammel 23-11-16, 10:05   #595
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh? Du skjønner jo at det på et eller annet tidspunkt har vært en mann involvert, så jeg skjønner ikke hva du mener. Det du er nysgjerrig på er jo om de kjenner faren, om en av dem har ligget med ham, om de har gjort det på sykehus og i så fall i Norge eller utlandet, eller om de har adoptert? Ja, jeg synes det er en veldig rar ting å være nysgjerrig på, all den tid jeg antar du ikke er nysgjerrig på om de heterofile parene har ligget sammen for å få barn, laget barnet på sykehus, om den sosiale/juridiske faren er den biologiske faren eller om de har adoptert. Det regner jeg med at du tenker veldig lite over.

Input er ikke aktiv  
Gammel 23-11-16, 10:11   #596
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg tenker over sånt uavhengig av seksuell legning, men det blir jo litt mindre grunnlag for å lure i de fleste tilfeller. Men jeg lurer jo like mye når jeg ser at barnets hudfarge overhodet ikke er forenlig med hudfargen til foreldrene. Jeg er generelt fryktelig nysgjerrig på det meste. Men som sagt; uten at jeg driver å spør folk om dette.

Og så er det jo greit å vite om de har et forhold til faren sin og om dette er en person jeg burde forholde meg til som forelder.

Gammel 23-11-16, 10:14   #597
Input

Input sin avatar

Standard

Og så er det jo greit å vite om de har et forhold til faren sin og om dette er en person jeg burde forholde meg til som forelder.

Akkurat det er jeg enig i, men det tenker jeg vel de opplyser om dersom det er tilfelle.

Input er ikke aktiv  
Gammel 23-11-16, 10:27   #598
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Akkurat det er jeg enig i, men det tenker jeg vel de opplyser om dersom det er tilfelle.

Nei, virkelig ikke alltid. Tidvis dukker det opp en eller annen indignert person som føler seg fullstendig utelatt. (Dog har foreløpig bare skjedd når det er snakk om tidligere heterofile par.)

Gammel 23-11-16, 10:35   #599
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Skam, ass!

Joda, jeg skjønner at du er nysgjerrig, og du er ikke alene om å være nysgjerrig. Det eneste er at det føles ut som om man er nødt til å avgi full forklaring fordi man ikke er i et heterofilt forhold. Kan sammenlignes med hvordan homofile eller lesbiske har sex, og heterofile bare er nysgjerrige. Topp eller bunn, lissom. Akkurat som om det er vanlig å spørre heterofile om hvilke stillinger de bruker og har de oralsex?

amylin er ikke aktiv  
Gammel 23-11-16, 10:36   #600
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Og bare så det er sagt, jeg har ingen problemer med at folk stiller spørsmål, altså. Noen har det, og det bør respekteres.

amylin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.