![]() |
#582 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Jeg er litt spent på hvordan Even vil reagere, nå som flere og flere får vite.
![]() |
#585 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000At Emma outer Isak synes jeg nesten er normal oppførsel av Jente (16). Jeg hadde nok også snakket med venninnene mine om sånt da jeg var 16.
#587 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000
Hallo, det er Vilde!
#589 |
Introvert textrovert
|
Noe er det. Lurer veldig på hva det er og NÅR vi får et hint av hva det faktisk er.
#590 |
One of These Days
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Jeg vet ikke hva det er med Even, men jeg er glad for at Isak ser ut til å føle seg så mye tryggere og har funnet ut av hvem han er. Også er Jonas fantastisk. At Emma snakker tenker jeg er normalt for en 16-åring. Hun er jo såra og trenger å snakke med venninnene sine om det. Synes heller ikke det er noe unormalt med Vilde sine sms'r. Hun prøver å være aksepterende, og det er utrolig mange kommentarer som folk kan si uten å mene noe vondt med det. Senest i dag fikk jeg reaksjonen: "Å, så overraskende! Den så jeg ikke komme, men koselig!" Og ingen av kommentarene var ment noe annet enn støttende, men veldig glad for at det ikke var måten Jonas reagerte på til Isak. |
![]() |
![]() |
#591 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Og det er nettopp derfor jeg synes det er fint at serien tar opp problemstillingen. Jeg vet heller ikke helt hva som er adekvat respons når jeg finner ut at bekjente av meg er homofile/bifile. Jeg har rett og slett ikke lært meg hva jeg skal svare.
![]() |
#592 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Min gutt har også en i klassen hans med to mødre, og da han spurte hvordan de har fått det til, fortalte jeg ærlig om hvordan det kan gjøres. Noen finner en pappa de lager barn med, andre får hjelp på sykehuset, noen adopterer osv. Jeg synes det er en litt rar ting å være nysgjerrig på, det er jo ikke gitt at heterofile foreldre har fått barn ved samleie heller.
![]() |
#593 |
ej ikke møjkets heije
|
Er det en rar ting å være nysgjerrig på? Det er jo biologisk naturstridig.
![]() |
#594 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med Tjorven, syns ikkje at det er rart at hverken barn eller voksne er nysgjerrige på det.
![]() |
#595 |
|
Eh? Du skjønner jo at det på et eller annet tidspunkt har vært en mann involvert, så jeg skjønner ikke hva du mener. Det du er nysgjerrig på er jo om de kjenner faren, om en av dem har ligget med ham, om de har gjort det på sykehus og i så fall i Norge eller utlandet, eller om de har adoptert? Ja, jeg synes det er en veldig rar ting å være nysgjerrig på, all den tid jeg antar du ikke er nysgjerrig på om de heterofile parene har ligget sammen for å få barn, laget barnet på sykehus, om den sosiale/juridiske faren er den biologiske faren eller om de har adoptert. Det regner jeg med at du tenker veldig lite over.
![]() |
#596 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000Jeg tenker over sånt uavhengig av seksuell legning, men det blir jo litt mindre grunnlag for å lure i de fleste tilfeller. Men jeg lurer jo like mye når jeg ser at barnets hudfarge overhodet ikke er forenlig med hudfargen til foreldrene. Jeg er generelt fryktelig nysgjerrig på det meste. Men som sagt; uten at jeg driver å spør folk om dette.
![]() |
#597 |
|
Akkurat det er jeg enig i, men det tenker jeg vel de opplyser om dersom det er tilfelle.
![]() |
#598 |
ej ikke møjkets heije
|
Nei, virkelig ikke alltid. Tidvis dukker det opp en eller annen indignert person som føler seg fullstendig utelatt. (Dog har foreløpig bare skjedd når det er snakk om tidligere heterofile par.)
![]() |
#599 |
One of These Days
|
Skam, ass! |
![]() |
![]() |
|
|