Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[SKAM] Innlegg 1003-2000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-16, 13:46   #561
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000

Nå er det nytt klipp!

Og nå kjenner jeg at jeg ble skikkelig fjortis-jente-forbanna, faktisk.
Kan si mer om det når folk har sett (for jeg ble plutselig litt usikker på hva som ble regelen når nye klipp kommer - ift å si ting som spoiler for folk som ikke har sett enda og slikt).

Gammel 22-11-16, 14:01   #562
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg skreiv vitterlig "Nytt klipp!" i ein tråd her inne. Kor blei det av?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 14:02   #563
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Nå er det nytt klipp!

Og nå kjenner jeg at jeg ble skikkelig fjortis-jente-forbanna, faktisk.
Kan si mer om det når folk har sett (for jeg ble plutselig litt usikker på hva som ble regelen når nye klipp kommer - ift å si ting som spoiler for folk som ikke har sett enda og slikt).

Ah, det bør vel ikkje komme som eit sjokk at Emma sprer ryktet? Eg har lurt litt på korfor ho ikkje kom heile praten med Jonas i forkjøpet.

The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 14:17   #564
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ah, det bør vel ikkje komme som eit sjokk at Emma sprer ryktet? Eg har lurt litt på korfor ho ikkje kom heile praten med Jonas i forkjøpet.

Nei, det er ikke noe sjokk. Men jeg bare blir irritert over at "folk" føler det er deres sakt å snakke rundt om andre på den måten. HMF! Hun VET at Isak ikke er ute av skapet enda, men likevel kjører på med sin egen lille personlige hevn ved å oute ham på den måten der. Det er noe han burde få lov til å gjøre selv.

Men det er jo sånn det er i den alderen. Man "sladrer" om hverandre og holder på. Jeg skjønner jo det.

Det JEG dog la merke til, var at Isak ikke så ut til å bli spesielt stresset av det der egentlig - eller mindre enn jeg tror han ville ha blitt før hans prat med Jonas og Eskild. Jeg håper på at han takler dette på en måte som får Emma (og Sonja) til å skamme seg litt over å spre rykter om folk over hele skolen. Det er jo riktignok sant, men det er jo helt uinteressant synes jeg.

Gammel 22-11-16, 14:36   #565
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Og det er et bra klipp, for det peker ytterligere på de fordommer folk har, og ikke minst de fordommer folk ikke vet de har, mot homofili. Både Emma og Vilde sier jo ting som forteller oss at de tror de er fordomsfrie mot homofile, men viser at de er det likevel.

Det er viktig. Jeg kjenner på det selv også jeg, for jeg har sagt ting som "nå skulle jeg hatt en homo som virker" (ift hjelp med mote og interiør). Og jeg anser meg selv som åpen og stort sett fordomsfri... Not so much, kanskje?

Gammel 22-11-16, 15:08   #566
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Og det er et bra klipp, for det peker ytterligere på de fordommer folk har, og ikke minst de fordommer folk ikke vet de har, mot homofili. Både Emma og Vilde sier jo ting som forteller oss at de tror de er fordomsfrie mot homofile, men viser at de er det likevel.

Det er viktig. Jeg kjenner på det selv også jeg, for jeg har sagt ting som "nå skulle jeg hatt en homo som virker" (ift hjelp med mote og interiør). Og jeg anser meg selv som åpen og stort sett fordomsfri... Not so much, kanskje?

Jeg synes du er litt vel hard, jeg. Det er videregående det er snakk om og hvem som har klina (hooka) med hvem er et tema uansett om det er homofile eller heterofile det er snakk om. Selvsagt blir Vilde nysgjerrig, hun kjenner jo Isak. Hun ville vel også sendt en melding og spurt om det stemte at han hadde klina med ei jente hvis det var det ryktet som gikk. Slik ryktene gikk om Eva i første sesong.

Jeg synes ikke Vilde avslører seg som annet enn nysgjerrig med et ønske om å fortelle Isak at om det stemmer så er det helt greit.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 15:12   #567
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er heller overrasket over at dette ikke kom tidligere. Er jo lenge siden Sonja konfronterte Isak. At Vilde spør Isak, synes jeg er flott. Mange ville bare baksnakket.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 15:14   #568
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg er heller overrasket over at dette ikke kom tidligere. Er jo lenge siden Sonja konfronterte Isak. At Vilde spør Isak, synes jeg er flott. Mange ville bare baksnakket.

Nettopp. Nå gir hun ham jo faktisk beskjed om at det har begynt å spre seg på skolen.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 15:18   #569
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg synes du er litt vel hard, jeg. Det er videregående det er snakk om og hvem som har klina (hooka) med hvem er et tema uansett om det er homofile eller heterofile det er snakk om. Selvsagt blir Vilde nysgjerrig, hun kjenner jo Isak. Hun ville vel også sendt en melding og spurt om det stemte at han hadde klina med ei jente hvis det var det ryktet som gikk. Slik ryktene gikk om Eva i første sesong.

Jeg synes ikke Vilde avslører seg som annet enn nysgjerrig med et ønske om å fortelle Isak at om det stemmer så er det helt greit.

Det er ikke det at hun spør om det jeg snakker om her. Jeg mener det at hun sier "Kult om du er det. Jeg digger homofile." Og det at Emma på den festen sa "Homofile er så lættis". Det sier jo noe om hva de tenker om homofile. Ref. den samtalen Isak nylig har hatt med Eskild. Og det var den samtalen som fikk meg selv til å reflektere over mine tanker om "homofile som virker".

Gammel 22-11-16, 15:31   #570
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en litt klønete måte å si til Isak at det ikke er noe å skamme seg over, tenker jeg. Samtidig som hun forteller ham at ryktene går.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 15:35   #571
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Det er jo ein million gonger betre å gå til personen enn å fortsette ryktespredninga, då.

The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 16:05   #572
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men det hadde bare vært enda en million ganger bedre hvis hun a) hadde tatt det f2f og b) sagt "det er ikke min sak, men dette sier Emma om deg, si fra hvis du vil snakke og husk at vi ikke har problem med det ene eller det andre."

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 16:21   #573
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, men det hadde bare vært enda en million ganger bedre hvis hun a) hadde tatt det f2f og b) sagt "det er ikke min sak, men dette sier Emma om deg, si fra hvis du vil snakke og husk at vi ikke har problem med det ene eller det andre."

a) Nei, eg tenker det er enklare å slippe å få ubehagelige spørsmål f2f. b) Jo, heilt klart.

The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 16:45   #574
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg skreiv vitterlig "Nytt klipp!" i ein tråd her inne. Kor blei det av?

Feil tråd, men jeg rakk å se det før jeg leste her, så takk!

a) Nei, eg tenker det er enklare å slippe å få ubehagelige spørsmål f2f. b) Jo, heilt klart.

Ja. Mellomfjessamtale hadde bare vært kleint. Og jeg synes det forventes litt mye av 17-åringers refleksjonsnivå innimellom.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 17:03   #575
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens flash-outing på låst skjerm er mindre kleint?

- No. 4 -
Gammel 22-11-16, 17:09   #576
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke avsender sin feil.

Input er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 17:14   #577
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jo, så klart, hvem skal det ellers være? Jeg tenker i hvert fall alltid på at mottaker kan ha forhåndsvisning på SMS og meldinger. Ikke at jeg sender denne typen så ofte, men sensible jobbtema og julegaver og denslags.

- No. 4 -
Gammel 22-11-16, 17:16   #578
Input

Input sin avatar

Standard

Da må du jo i så fall også tenke på om mottaker lar andre bruke tlf, legger den fra seg på tlf med melingsappen åpen osv.

Input er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 17:18   #579
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ja? Hvis det er noe som smaker av sensitivt, venter jeg til de er i samtale med meg, så får de i hvert fall velge selv om de vil vise det til andre.

- No. 4 -
Gammel 22-11-16, 19:17   #580
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ny chat!

Olifant er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.