Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-16, 18:18   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg tenkte vel strengt tatt ikkje at HI spurde om enkeltelementer på bloggen og sjangeren, eg tenkte ho spurde korleis gjere ein blogg synleg for "dei riktige lesarane". Men det er klart at dersom ein les HI som "Kva synes FP om bloggen min", er det konstruktive tilbakemeldinger.

Innspela om foto, layout og målgruppefokus er konstruktive. Men innspel av typen "Dette er ikkje ein bloggsjanger eg finn interessant" er lite relevante. Poenget er jo å nå ut til dei folka som er interessert i sjangeren.

Jeg ser at "Hvordan nå ut til folk?" kan tolkes annerledes enn jeg gjorde det.

Men for meg kan faktisk en blogg i en sjanger jeg egentlig ikke er så interessert i, bli interessant fordi jeg er svak for gode og interessant bilder. Det kan være av nært sagt hva som helst. Jeg tror en stor andel av leseskaren til fotballfrua blåser i hva hun skriver, og kun ser på bildene. Det er ikke til å komme bort i fra at kvaliteten på dem stort sett er høy.

Gammel 17-11-16, 18:24   #2
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg ser at "Hvordan nå ut til folk?" kan tolkes annerledes enn jeg gjorde det.

Men for meg kan faktisk en blogg i en sjanger jeg egentlig ikke er så interessert i, bli interessant fordi jeg er svak for gode og interessant bilder. Det kan være av nært sagt hva som helst. Jeg tror en stor andel av leseskaren til fotballfrua blåser i hva hun skriver, og kun ser på bildene. Det er ikke til å komme bort i fra at kvaliteten på dem stort sett er høy.

Eg ser og at eg har tolka spørsmålet veldig annleis enn deg og Tallulah, her. Men eg reagerte på ein del av tilbakemeldingane.

Eg er mest bevandra i bokbloggar, og der er definitivt teksten langt viktigare ender visuelle. Dei bloggene eg synest er gode har ofte lange innlegg med mykje tekst og få bilete. Så eg tenker at dei "generelle" råda er ganske sjangeravhengige. Og dermed stusser eg over tilbakemeldingar som går på valg av sjanger. Men i den grad eg les interiør-/ heime hos-blogger, er det visuelle langt viktigare.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.