|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hjemmelagde julegaver, ditt beste tips
Det store spørsmålet her er hvordan du greier å skjære i splitter?
|
|
|
#42 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hjemmelagde julegaver, ditt beste tips
Jepp, sånn. Det tar en liten evighet. Men så har jeg noe å gjøre den dagen.
|
|
|
|
#43 |
|
Epikur
|
Sv: Hjemmelagde julegaver, ditt beste tipsChilimarmelade!
|
|
|
#44 |
|
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjemmelagde julegaver, ditt beste tipsJeg lager sjokoladefudge etter Nigellas oppskrift (smakssetter ofte med appelsin eller kaffe, bruker gjerne pecannøtter også). De er superenkle og vilt gode. I år tror jeg det blir hjemmelaget marsipan med litt børst som smakssetter også, konjakk eller whisky sannsynligvis. Ellers var hjemmelagde rugkjeks, tomatsyltetøy og en bete Kraftkar en hit hos osteelskerne i fjor. Sist redigert av Varta : 09-11-15 kl 02:12. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hjemmelagde julegaver, ditt beste tipsJeg pleier å lage kjeks til svigers, forskjellige oppskrifter hvert år, men i år skal vi til Norge i julen så jeg tror de skal få gavekort på kjeks.
|
|
|
#46 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hjemmelagde julegaver, ditt beste tipsJeg henger her for gode tips.
|
|
|
#47 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hjemmelagde julegaver, ditt beste tipsI år resirkulerer jeg tidligere års gaver, da jeg har fått helt tydelige og klare "i år ønsker jeg meg sånne kort igjen" og det er jo veldig hyggelig. Så da har jeg laget opp en stor bunke kort for enhver anledning, og gir bort det.
|
|
|
#48 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hjemmelagde julegaver, ditt beste tipsTror jeg skal la jentene male på krus i år. Min mor har hintet om at hun ønsker seg det.
|
|
|
#50 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hjemmelagde julegaver, ditt beste tipsJeg har med stor hell og til gelde for mottaker lagd fudge et par år nå, etter denne oppskriften (som i tillegg gir litt vitenskap, perfekt for unger å lese). https://kollokvium.no/2011/12/18/god...god-vitenskap/
|
|
|
#51 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hjemmelagde julegaver, ditt beste tipsJeg husker ikke hva jeg har svart tidligere, men i fjor ga jeg bort to glass med rødløksmarmelade, og de ble veldig godt mottatt.
|
|
![]() |
|
|